Úředníci svým rozhodnutím učinili další krok nutný k výstavbě čtvrté trasy pražského metra. Na svém zasedání na začátku října ji schválili i radní hlavního města.

V současné době je zatím jasné pouze to, že metro D bude jezdit stejnými vozy typu M1, které jezdí na trase C, a využije se stejné technologické zajištění. Vedení Prahy zatím ale nerozhodlo, zda vybuduje na Pankráci zcela novou stanici pro trasu D, stejně jako je tomu u ostatních přestupních stanic, nebo budou vlaky vyjíždět z té současné na trase C. Definitivní rozhodnutí je možné očekávat v prvním čtvrtletí příštího roku.

Náklady na výstavbu varianty pouze s jednou stanicí Pankrác vyjde na 24,69 miliardy korun, varianta s přestupní stanicí je zhruba o čtyři miliardy korun dražší.

Praha chce nyní připravit žádost o dotaci z evropských fondů. Město nemá peníze na to, aby trasu D postavilo ze svého rozpočtu. Zároveň bude chtít, aby na výstavbu přispěl i stát.

Nová trasa D by měla měřit přes deset kilometrů a měla by obsloužit několik sídlišť v oblasti Krče, Lhotky, Libuše, Nových Dvorů a Písnice a další spádové oblasti. Odlehčit by měla lince C. Kromě úseku od Pankráce na jih se v budoucnu počítá s trasou mezi náměstím Míru a Pankráci. Vznikla by tak dopravní varianta k Nuselskému mostu, který bude třeba v budoucnu opravit.