Developerská společnost Orco držitel čtyřiadvaceti hektarů v dané lokalitě v závěru týdne potvrdila již dříve avizované: „s městskou radou zde plánujeme výstavbu bytů, kanceláří, obchodů, zdravotnických zařízení."

Výkonný ředitel Orco Property Group Aleš Vobruba rovněž připomněl jednání, které má vyústit ve využití části území pro vysokoškolský kampus. Součástí projektu prý zůstává i moderní vlakový přestupní terminál na Vltavské a severní vestibul stanice metra Vltavská. „Projekt celkově oživí čtvrť a mimo jiné přinese lepší propojení Letné a Holešovic," věří Vobruba.

Podstatný krok k realizaci výše zmíněného učinili ve čtvrtek, po vleklých politických tahanicích, zastupitelé hlavního města. Až napopáté totiž schválili návrh prvního náměstka primátora Tomáše Hudečka (TOP 09) na zadání změny územního plánu, která má výstavbu umožnit. Svůj názor nečekaně změnila část klubu ODS, jenž spolu se sociálními demokraty a komunisty Hudečkův návrh dlouhodobě blokoval. Občanští demokraté si na oplátku prosadili, že se na zpracování změny územního plánu bude podílet i Praha 7.

Začne se modernizací železnice

Hudeček doufá, že se vše stihne schválit v horizontu dvou let, přičemž bude záležet na množství připomínek od veřejnosti. Pokud všechno půjde hladce, mohlo by se dle Hudečka už v letech 2016 až 2017 začít pracovat na zklidnění zdejší dopravy a modernizaci železnice.

Opozice zatím nejvíce kritizuje stávající řešení dopravní obslužnosti projektu. „Půjde převážně o obytnou čtvrť," zdůraznil zastupitel za KSČM Petr Šimůnek. Podle Hudečka je naopak doprava zvládnutá optimálně. „To potvrzují i odborníci," podtrhl. Lokalita se prý napojí na Brazilskou a Argentinskou ulici. Tyto komunikace mají uvnitř nové čtvrti přecházet v ne příliš široké bulváry obklopené zelení. Zeleň má ostatně zaujmout plochu celých šestnácti hektarů.

Developer zároveň garantuje zachování několika památkově chráněných železničních dep, pozůstatku buštěhradské dráhy. Přirozeným centrem nové čtvrti by se mělo stát náměstí s dominantou bývalé nádražní budovy. Do ní se podle plánu umístí muzeum holokaustu.

Z historie Bubnů

Současná nádražní budova pochází z roku 1923.

Stavba nádraží Praha Bubny byla však zahájena už v roce 1866, coby součást spojky Buštěhradské dráhy s dnešním Masarykovým nádražím.

Provoz zde byl zahájen 27. dubna 1868.

Podle serveru Wikipedie.org se na spojce nachází nejkratší a naroveň nejstarší železniční tunel na území Prahy.