Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Některé popraskané podvozky metra zřejmě nebude možné opravit

Praha – Až třetinu popraskaných podvozků souprav metra od firmy Siemens zřejmě nebude možné opravit. Ze 61 poškozených podvozků je 17 neopravitelných, dalších sedm podvozků technici dopravního podniku označili jako pravděpodobně neopravitelné.

11.4.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Divíšek

Siemens tvrdí, že za výrobu podvozků je odpovědná firma Bombardier. Bombardier to už dříve odmítl. Dopravní podnik od Siemensu koupil 53 souprav za zhruba 11 miliard korun.

Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) do konce minulého týdne sám opravil 17 podvozků. Do provozu bylo podle mluvčí Moniky Lojínové zařazeno 11 z nich. Náklady na opravy podle ní dosud činily 2,7 milionu korun.

Podle náměstka primátora Josefa Noska (ODS) bude možné opravit 26 rámů podvozků, dalších devět technici označili za pravděpodobně opravitelné. Na zbylých dvou rámech se dělají zkoušky a testy. „Co se týká rámů, které opravit vzhledem k míře jejich poškození nelze, připravuje DPP ve spolupráci s advokátní kanceláří právní analýzu stávajícího stavu a následně bude rozhodnuto o dalším postupu v této věci,“ řekl Nosek.

Podle Lojínové připadá v úvahu i to, že DPP bude žádat firmu Siemens, aby rámy, které nelze opravit, nahradila nákupem nových. Siemens se zatím k této možnosti vyjadřovat nechce, jedná s dodavatelem podvozků Bombardier. Siemens ani Bombardier se ale ke škodám nehlásí.

„Stále čekáme na konečnou zprávu techniků firmy Bombardier o nekvalitním zpracování podvozků, které potvrdily nezávislé testy v Česku i Rakousku z konce minulého roku. Nechceme proto nyní předjímat další vývoj. Jsme však toho názoru, že vinu nese firma Bombardier, která byla výrobcem podvozků jak v rámci původního konsorcia, tak i v následných zakázkách,“ sdělil mluvčí Siemensu Pavel Kaidl.

Kde je příčina?

Ředitel Bombardier Transportation CR Jiří Maděra řekl, že česká pobočka Bombardieru nemá s popraskanými podvozky nic společného. „Tohle je problém centrály v Berlíně,“ uvedl. Zástupci centrály Bombardieru už dříve pro některá média uvedli, že vozy zřejmě nebyly provozovány v prostředí, pro které byly navrženy. Podle nich byly na vině nečistoty v motorech, které způsobily vibrace. DPP kvůli tomu motory čistí. Podle dopravního podniku je ale hlavní příčinou praskání nekvalitní svaření podvozků.

DPP nakupoval vozy Siemens od konce 90. let minulého století, do roku 2011 nakoupil celkem 53 vlakových souprav. Podnik bude jedenáctimiliardový kontrakt splácet až do roku 2019. Některým soupravám začaly loni praskat rámy podvozků, praskliny se objevily po ujetí zhruba 500.000 až 600.000 kilometrů. Celkem muselo být odstaveno šest souprav. Dopravní podnik dlouho řešil, kdo bude závadu odstraňovat. Nakonec začal s opravami sám, technici podniku trhliny svařují.

Čtěte také: Novým vozům pražského metra praskají podvozky

Autor: ČTK

11.4.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Volby v Praze.
12

Praha volí jinak než zbytek země. Potvrdí se to i letos?

Prezident Zeman se svou paní odvolili v základní škole v pražských Stodůlkách.
AKTUALIZOVÁNO

Letošní volby do Sněmovny nejsou podle Zemana zásadní ani zlomové

V televizi zabodoval Bartoš, Babiš působil unaveně, hodnotí experti

Specialisté na politickou komunikaci ocenili po čtvrtečních předvolebních debatách v České televizi (ČT) a na Nově především výkon šéfa Pirátů Ivana Bartoše, Babiš působil unaveně.

Střípky z debaty: Šlechtová u pozadí koně, Bartoš v koloně či letmý polibek

/VIDEO/ Co by udělal předseda SPD Tomio Okamura, když by si ministryně Karla Šlechtová zvrkla kotník? Proč se Michaela Marksová nerada fotí při výstupu z auta? Superdebata Deníku nebyla jen o politice.

Jsem gay, prohlásil den před volbami šéf zelených Matěj Stropnický

Předseda Zelených Matěj Stropnický dnes oznámil, že je homosexuál. Vyjádřil se tak ke spekulacím bulvárních médií. O svém soukromí mluvit neplánoval, voliči by ale podle něj tuto informaci vědět měli.

Praha nemá dopravní strategii, tvrdí starosta Prahy 6

/ROZHOVOR/ „Do vztahů mezi Prahou a místními radnice se příliš promítá stranická politika a zvlášť výrazné to bylo v předvolební době,“ tvrdí starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (TOP09). Podle něj by mělo být politizování všeho včetně třeba vedení linek autobusů nahrazené snahou o konstruktivní spolupráci. Zvlášť pak v řešení dopravy, která je nejpalčivějším problémem Šestky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení