„Tunelový komplex Blanka lze po necelém roce provozu jednoznačně označit za úspěšný projekt. Blankou jezdí více řidičů, než se očekávalo, což přineslo celou řadu pozitivních efektů. S tunelovým komplexem nejsou žádné významné technické problémy," uvedla mluvčí TSK Barbora Lišková.
Počet projíždějících aut od zprovoznění Blanky postupně roste. Po otevření jejími tunely projíždělo loni v září denně od 38 tisíc do 47.300 aut denně. O měsíc později, tedy v říjnu, množství vozů stouplo v průměru nad 60 tisíc denně. Hranici 80 tisíc aut denně pokořila Blanka v červenci letošního roku.
Začátkem roku počet aut poklesl
Výjimkou, kdy počet aut ve všech třech tunelech klesl, byl začátek letošního roku. Zatímco v prosinci 2015 Blankou jako celkem projelo v průměru 69 500 aut, letos v lednu to bylo zhruba 64 400. Od února celkový počet vozů neustále stoupal až na současných 77.900 aut.
V souvislosti s otevřením stavby klesl provoz v ulici Milady Horákové, Argentinské, Veletržní, na nábřeží Kapitána Jaroše v Praze 7 a na Nuselském mostě.
Zhoršení provozu v Praze
Naopak provoz se zhoršil v ulici Jugoslávských partyzánů, v Patočkově, V Holešovičkách a v oblasti kolem Vítězného náměstí. Řidiči také častěji využívají tunel Mrázovka a Strahovský tunel, které na Blanku bezprostředně navazují. Podle údajů TSK je v tunelu o 72 procent nižší nehodovost než ve stejném úseku na povrchu.
Blanka vyšla na 43 miliard korun, tedy zhruba o deset miliard více, než bylo původně plánováno. Praha dosud vede s dodavateli arbitráže kvůli neproplaceným fakturám.
Počet aut v tunelu Blanka k 1. září 2016
Úsek |
Počet aut denně |
Bubenečský tunel | 73.600 |
Dejvický tunel | 84.900 |
Brusnický tunel | 75.200 |
Denní průměr v Blance jako celku | 77.900 |
Čtěte také: Pražské radnice jsou v názoru na tunel Blanka nejednotné