„Doprava ovlivňuje kvalitu života ve městě asi nejvýrazněji. Zároveň má Praha v této oblasti objektivně zásadní dluh a společně s růstem počtu obyvatel a ekonomické síly města bude doprava Achillovou patou dalšího rozvoje Prahy," uvedl manažer v oddělení nemovitostí Deloitte Michal Melč.

Čtěte také: Praha znovu pořídí změnu územního plánu pro metro D

Na konci žebříčku se umístila např. akvizice nemonice Na Bulovce 

Jako další priority budoucího rozvoje respondenti označili dokončení vnitřního městského okruhu (75,5 procenta), výstavbu nových záchytných parkovišť (73,4 procenta), modernizaci ústřední čistírny odpadních vod (64,5 procenta), vybudování nové trasy metra D (61,6 procenta) a rekonstrukci a výstavbu pražských mostů (48,4 procenta).

Naopak na konci žebříčku se po vybudování nového sídla magistrátu umístily výstavba nových pavilonů v pražské zoo (4,6 procenta), akvizice nemocnice Na Bulovce (5,1 procenta), vytvoření holdingu řídícího společnosti ve vlastnictví hlavního města Prahy (5,1 procenta), výstavba nové koncertní síně (5,5 procenta) a revitalizace Vítězného náměstí (6,6 procenta).

Největší prioritou Prahy je dokončení vnitřního městského okruhu 

„Nová budova magistrátu nepřináší s ohledem na budoucnost samosprávy, v kontextu s digitalizací služeb a agendou smart city, výraznou hodnotu. Z pohledu některých priorit může mít současná budova a lokalita dokonce větší přínos a význam. Město krátkých vzdáleností, soudržné město, komunitní život, ale také živé město. To vše současné rozmístění budov splňuje," doplnil Melč.

Podle analýzy Deloitte jsou největšími prioritami hlavního města dokončení vnitřního městského okruhu, vybudování přímého spojení z centra na Letiště Václava Havla a projekt smart city. Naopak nejméně potřebné investice se v podstatě shodovaly s výsledky ankety.