Pražský deník proto připravil výčet nejnebezpečnějších přechodů a křižovatek, kde nejčastěji docházelo ke střetům mezi vozidly a chodci. Jednoznačné prvenství má úsek u ulice Ječná a Štěpánská na Karlově náměstí v Praze 2. Tam došlo za téměř tři čtvrtě roku k nehodám hned s pěti chodci.

Přechod před Muzeem by se mohl rozšířit
Při přecházení magistrály už nepůjde o život. Díky přechodům a semaforům

V osmi dalších ulicích třikrát už srazili chodce 

Shodně ke třem srážkách chodců s vozidly pak došlo mezi ulicemi Tuklatská a Úvalská v Praze 10, na Smetanově nábřeží mezi ulicemi Kaprova a Divadelní v Praze 1, na křižovatce v Legerově u I. P. Pavlova v Praze 2 či na křižovatce na Ohradě u ulice Jana Želivského ve třetí městské části.

Tři chodci skončili po srážce s autem na zemi i na Vysočanské mezi ulicemi Prosecká a Teplická v Praze 9 či mezi ulicemi Štúrova a Libušská ve čtvrté městské části. A právě v posledně jmenovaném úseku v Praze 4 vyhasl i jeden život. V dubnu se tu střetl řidič s chodkyní, která mu mimo přechod vběhla pod kola auta.

Stanice metra Budějovická. Ilustrační foto.
KRÁTCE: Uzavírka na Budějovické: místo po schodišti přes přechod

Další smrtelné nehody se pak staly v Praze 3 v Kubelíkově, kde řidič náklaďáku při rozjíždění před přechodem smetl chodkyni, v Praze 1 za zastávkou Újezd, kde chodkyně vběhla o půlnoci mezi první a druhý vůz tramvajové soupravy. A stejně tak hrála roli roztěkanost a nepozornost chodců i ve Vršovické v Praze 10 a na Strakonické v Praze 5, kde řidiči srazili chodce přebíhající mimo přechod.

Reflexní prvek dokáže zachránit život

Co mohou tedy Pražané udělat pro to, aby zvýšili svoji bezpečnost? „Základem je mít na sobě jakýkoli reflexní prvek,“ zdůraznil bezpečnostní expert František Brabec.

Přechod pro chodce. Ilustrační foto.
Přechody smrti? Úpravy trvají roky

Chodec v bílém je vidět na 55 metrů 

Bezpečnost může každý podpořit i výběrem vhodného oblečení. „Řada testů prokázala, že pohybuje-li se na pozemní komunikaci chodec v tmavém oblečení, je pro řidiče přijíždějícího vozidla viditelný na pouhých 18 metrů. V bílém oblečení je ale viditelný již na 55 metrů a je-li jeho oděv doplněn reflexním označením, vidí jej řidič dokonce na 200 metrů, což už je dostatečná vzdálenost pro bezpečné manévrování,“ vysvětlil Tomáš Lerch, ředitel služby dopravní policie Policejního prezidia ČR.

Ilustrační foto.
KRÁTCE: Některé přechody v Praze 3 by se měly v budoucnu rozblikat

Nebezpečné přechody pro chodce. Infografika. Zdroj: Redakce