Negrelliho viadukt v Karlíně je veden vlastně nad ulicí Prvního pluku, která jej „obklopuje“ z obou stran od Rohanského nábřeží až k benzinové stanici v areálu u autobusového nádraží Florenc, kde se mění v ulici Trocnovskou. Najít proto cokoli s uvedením adresy Prvního pluku bez čísla popisného tak není jednoduché ani pro rodilé Karlíňáky.

Situaci navíc neulehčuje ani systém jednosměrných ulic, který zde byl kdysi zaveden. A právě s ním se nyní mnoho řidičů potýká.

V rámci úprav okolí viaduktu je ulice Prvního pluku ve různých částech zavírána a opravována. Jenže to působí poměrně chaos, včetně toho, že občas může být i změněn přikázaný směr jízdy. „Když ráno odjedu autem, vůbec netuším, jestli se sem večer znovu dostanu, aniž bych porušil předpisy,“ říká jeden z obyvatel, který si nepřál být jmenován.

V protisměru nejen cyklisté, už i auta

Zásadní komplikaci způsobilo zjednosměrnění ulice Prvního pluku od Křižíkovy ve směru k Trocnovské pod nový most. V opačném směru musí auta jezdit Pernerovou ulicí až na Karlínské náměstí a případně se vrátit přes Rohanské nábřeží a Florenc. Autobusy MHD jezdí „v protisměru“ po Sokolovské ulici na tramvajovém pásu, kde je vjezd MHD povolen.

Jenže mnoho řidičů odbočí hned do Křižíkovy ulice již z náměstí. Ta je kus cesty vede správně, ale pak je buď vrátí do Pernerovy nebo na Sokolovskou.

„Já už vlastně ani nevím, kudy je to správně,“ posteskl si jeden z návštěvníků zahrádky baru v Křižíkově ulici mezi ulicemi Vítkova a Prvního pluku při „tvrdém“ průjezdu auta v protisměru. „Ty cyklisty ještě chápu, i když tam je na značce napsáno Cyklisto sesedni z kola s šipkou, že ho má vést 80 metrů po chodníku, ale ty auta mi hlava nebere. Nejlepší jsou borci, co si myslí, že to celé vyřeší couváním,“ dodává.

Stavební firma vnímá zhrošené dopravní podmínky

„Jednotlivé činnosti se snažíme v maximální míře urychlit, aby se opět rezidenti a zaměstnanci společností sídlících v dotčené oblasti dostali na potřebná místa, jak jsou zvyklí,“ píše stavební firma Hochtief CZ radnici osmé městské části v e-mailu, který má redakce Pražského deníku k dispozici.

Hochtief prosí o trpělivost s tím, že vnímá zhoršené dopravní podmínky a že největší objem prací byl v ulici První pluku proveden s koncem července. „Vzhledem k systému jednosměrek, který je v této oblasti normálně zaveden, je obtížné plánovat takto rozsáhlá opatření,“ uvedla firma. Ve spolupráci s Prahou 8 se snažila, aby byly dopady rekonstrukce co nejmenší.