Již jen týden zbývá stavbařům na dokončení prací na opětovném zprovoznění Negrelliho viaduktu. "Aktuálně probíhají závěrečné testy veškeré infrastruktury, aktivace zabezpečovacího zařízení a práce na trakčním vedení," prozradila Pražskému deníku mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Během minulého víkendu probíhaly zatěžovací zkoušky na dalších částech viaduktu. Ty částečně omezily provoz na frekventované čtyřproudé silnici v ulici Rohanské nábřeží. "Zkoušky proběhly bez závad," ujistila mluvčí.

Práce budou pokračovat

Také proto bude most opět sloužit svému účelu a vrátí se na něj běžná železniční doprava. Prvním pravidelným vlakem s cestujícími, který pojede po obnoveném Negrelliho viaduktu bude 1. června spoj číslo 9840 Praha hl.n. – Kladno, s odjezdem z hlavního nádraží v 0.20 hodin. Z Masarykova nádraží pak první vlaky s cestujícími budou směr Kralupy 6902 ve 4.42, směr Kladno 9800 v 5.16.

Stavbaři z mostu úplně nezmizí ani po červnu. Restaurátorské práce na viaduktu a pod ním budou probíhat až do listopadu. V obloucích mají v budoucnu najít místo galerie, kavárny i pobočka městské knihovny.

Rekonstrukce nejstaršího pražského železničního mostu přes Vltavu vyjde na 1,328 miliardy korun. Původní plán přitom hovořil o částce lehce převyšující miliardu korun. Důvodem rapidního zdražení byl horší stav mostu, než předpokládala projektová dokumentace.