Již jen týden zbývá stavbařům na dokončení prací na opětovném zprovoznění Negrelliho viaduktu. "Aktuálně probíhají závěrečné testy veškeré infrastruktury, aktivace zabezpečovacího zařízení a práce na trakčním vedení," prozradila Pražskému deníku mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Zatěžovací zkoušky mostů na Negrelliho viaduktu.
Unese to? Na mostech Negrelliho viaduktu proběhly zatěžovací zkoušky

Během minulého víkendu probíhaly zatěžovací zkoušky na dalších částech viaduktu. Ty částečně omezily provoz na frekventované čtyřproudé silnici v ulici Rohanské nábřeží. "Zkoušky proběhly bez závad," ujistila mluvčí.

Práce budou pokračovat

Také proto bude most opět sloužit svému účelu a vrátí se na něj běžná železniční doprava. Prvním pravidelným vlakem s cestujícími, který pojede po obnoveném Negrelliho viaduktu bude 1. června spoj číslo 9840 Praha hl.n. – Kladno, s odjezdem z hlavního nádraží v 0.20 hodin. Z Masarykova nádraží pak první vlaky s cestujícími budou směr Kralupy 6902 ve 4.42, směr Kladno 9800 v 5.16.

Odsolovací nástřik na Negrelliho viaduktu. Vpravo jsou vidět barevné žlutooranžové "mapy" solí, a vlevo je na konstrukci patrný druhý nástřik již s mnohem méně výraznými “výluhy“.
Negrelliho viadukt dostává speciální zábaly. Postupně jej zbaví solí

Stavbaři z mostu úplně nezmizí ani po červnu. Restaurátorské práce na viaduktu a pod ním budou probíhat až do listopadu. V obloucích mají v budoucnu najít místo galerie, kavárny i pobočka městské knihovny.

Rekonstrukce nejstaršího pražského železničního mostu přes Vltavu vyjde na 1,328 miliardy korun. Původní plán přitom hovořil o částce lehce převyšující miliardu korun. Důvodem rapidního zdražení byl horší stav mostu, než předpokládala projektová dokumentace.

Procházka po Negrelliho viaduktu.
OBRAZEM: Místo vlaků lidé. Část Negrelliho viaduktu se proměnila v promenádu