Kvůli opravě nejezdí přes most žádné vlaky, občas omezují opravy provoz i jinde. Tento týden kvůli tomu nejezdí tramvaje po Sokolovské ulici, další omezení čeká obyvatele Prahy v prosinci, kdy bude docházet k osazování nových ocelových nosníků mostu přes Křižíkovu ulici.

Diagnostika odhalila nevyhovující stav

„Sokolovská je uzavřená z důvodu prací na oblouku, který ji překlenuje. Březnová diagnostika kamenů odhalila nevyhovující stav, a tak prochází klenba sanací,“ vysvětlil mluvčí společnosti Hochtief Michal Talián. Hochtief je v čele sdružení (společně se Strabag Rail a firmou Avers), které miliardovou opravu zajišťuje.

Během tohoto týdne tak dělníci vyměňují kameny v klenbě, obnovují spáry zdiva nebo odkrývají pilíře pod povrchem terénu. „Celá rekostrukce zatím probíhá bez větších komplikací,“ dodal Talián.

Stavbaře v dalších téměř dvou letech čeká betonáž nových opěr mostu, mostních desek a říms a také osazení nosných konstrukcí. Viadukt získá i novou izolace a kolejový svršek a nakonec také nezbytné signální a trakční vedení.

Kamenné bloky dostanou svá čísla

Dělníci zatím ze stavby spíše materiál odstraňují. Kamenné bloky z mostů sváží stavaři na pozemky u nádraží Praha-Bubny, kde je očíslují a pak je budou opět sestavovat. Jisté zatím není to, zda se bude rozebírat i klenba viaduktu u karlínského divadla, která zatím není v tak špatném stavu, jak se čekalo.

Negrelliho viadukt byl jedním ze čtyř mostů, který zůstal v provozu během povodní v roce 2002. Po skončení jeho rekonstrukce po něm povede i roky slibovaná železnice na Letiště Václava Havla.

Během opravy se má sjednotit vzhled mostu a budou odstraněny některé jeho vestavby a přístavby. Celý most měří 1,4 kilometru, tvoří jej celkem 99 mostních oblouků. Stavaři mohou na most pouze z jeho obou krajních částí, sanaci pilířů pod Vltavou provádějí potápěči.