Jednání potvrdil Liberecký kraj i České dráhy. „Můžeme potvrdit, že s Libereckým krajem jednáme o zavedení přímých víkendových vlaků do turistické oblasti Jizerských hor a Krkonoš, konkrétně do Harrachova. Jednalo by se o prodloužení současného spojení Praha Tanvald o horský úsek TanvaldHarrachov,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský.

Dráhy zkouší, zda se City Elefant osvědčí i na dálkových tratích.
V okolí Prahy mají vyjet nové vlaky. Budou mít jedno, nebo dvě patra?

Oživit zájem o návštěvu Krkonoš

Také mluvčí Libereckého kraje Andrea Fulková potvrdila, že o zavedení rychlíků jednají. „Je zvažován celoroční víkendový provoz dvou párů přímých rychlíků PrahaHarrachov,“ potvrdila Fulková. Rychlík by z Prahy měl vyjíždět kolem půl osmé, do Harrachova by měl přijet kolem jedenácté hodiny. Bude tak pomalejší, než přímé autobusy, které cestu zvládají podle jízdního řádu i za 2 hodiny a 15 minut. Důvodem je i stav a trasování železnice vedoucí z Prahy do Jizerských hor a Krkonoš.

Kraj a České dráhy počítají s tím, že spoj spustí v dubnu s pravidelnou změnou jízdního řádu. Jedním z cílů rychlíků je oživit zájem o návštěvu Krkonoš. Kraj věří, že přímá jízda přiláká více lidí. Dosud se při cestě do Harrachova musí vždy přestoupit v Tanvaldě. Harrachovské nádraží je od centra města vzdáleno několik kilometrů, na každý vlak ale navazuje autobus.

Ilustrační snímek.
České dráhy vypraví první youtuberský vlak, určený je hlavně dětem

Ozubnicová železnice 

Rychlíky mezi Prahou a Harrachovem jezdily naposledy v šedesátých a sedmdesátých letech, později ještě občas tehdejší ČSD vypravovaly mimořádné vlaky pro odboráře na rekreaci.

Přímé vlaky pojedou i po jediné ozubnicové železnici v Česku. Ta se už sice pro běžný provoz nepoužívá, kvůli velkému sklonu tratě zde ale nemůže jezdit každý typ vlaku. Na trase rychlíku by měly jezdit motorové vozy 854.2, které znají cestující už dnes z provozu rychlíků mezi Tanvaldem a Prahou.

Cyklohráček
Za hasičskými auty doveze výletníky vlak plný hraček