Kdy by změna provozu mohla být zavedena, není jasné. Dopravní podnik (DPP) by totiž nejprve musel posunout jeden ze vstupů do stanice metra B Můstek, který vadí vzniku kruhového objezdu.

Zavedení obousměrného provozu ve zmíněném úseku by změnilo dopravní systém i v okolních ulicích, do některých z nich by řidiči už vůbec nemuseli vjíždět. Auta, která na Národní třídě v dané části nezaparkují, by se na novém objezdu otočila a po Národní by odjela zase zpět.

„Nyní odsud uhýbají do Perlové, kam by po změně směli pouze rezidenti a dopravní obsluha, tedy mimo jiné třeba taxi nebo zásobování," řekl Bureš.

V samotné Jungmannově ulici, která do prostoru ústí, by se potom z dopravního hlediska nic neměnilo. Pouze by odsud řidiči neprojížděli do Perlové, ale zabočili přes „kruhák" doleva na Národní třídu.

Úbytek parkovacích míst

Změna systému dopravy by znamenala úbytek několika parkovacích míst – vznikla by podélná stání a prostor by byl i pro cyklopruh, který by vedl podél chodníku.

„V průběhu let vznikla nová parkovací místa přímo v centru města, například garáže Slovan vedle Státní opery, kde jsou volné kapacity, proto si to můžeme dovolit," řekl Dolínek.

Kdy by kruhový objezd mohl vzniknout, není jasné. Jeho vzniku totiž překáží výstup ze stanice metra B Můstek u paláce Adria. Generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš na setkání uvedl, že největším problémem přesunu budou zejména finance.

Kromě zobousměrnění Národní třídy zvažuje Praha 1 podle Bureše a místostarosty Daniela Hodka (ČSSD) rovněž odstranění obrub stromů, které slouží především bezdomovcům jako lavičky.

Zlepšit by se měl i úsek Národní k Národnímu divadlu, který by měl být bezbariérový.