Mezi nejnáročnější akce roku patřilo dokončení několikaleté rekonstrukce Českobrodské ulice, která se stihla znovu otevřít ještě před prázdninami. Zásadní opravou prošly z významných tahů také Vídeňská, Kutnohorská nebo Štěrboholská radiála.

„Jsme si vědomi, že zvláště opravy páteřních komunikací, způsobují řidičům problémy. Chceme jim proto poděkovat za trpělivost a pochopení. Věříme, že například právě opravná Vídeňská nebo Českobrodská jsou důkazem toho, že tyto problémy ve výsledku přináší vyšší komfort i bezpečí, a to nejen řidičům, ale i lidem v místech, kudy tyto komunikace prochází,“ říká Barbora Lišková z TSK. 

V průběhu roku postupně prošlo zásadní proměnou také okolí Pražského hradu. V létě byly dokončeny úpravy Písecké brány, včetně nové unikátní fontány v podobě Vějíře Žofie Chotkové, na podzim pak skončila rekonstrukce Mariánských hradeb i přilehlé Bádeniho ulice. V závěru roku se zase dočkali obyvatelé Řep, když v rámci obnovy protihlukové stěny ve Slánské ulici bylo upraveno celé její okolí, včetně nových bezbariérových přechodů nebo novou cyklostezkou.

Některé opravy budou pokračovat

V řadě případů se stavbařům podařilo dokončit práce dříve, než bylo plánováno. V rámci běžné údržby tak během pouhých 9 dnů dostala v srpnu nový povrch Strakonická ulice u sjezdu na Radotín. Byly dokončeny opravy povrchů v Modřanské a Ústecké ulici, částečně realizovány opravy ulic Evropské, Ke Kolodějskému zámku nebo Do Říčan, které budou pokračovat i v roce 2020. 

TSK má ve své správě také na 700 pražských mostů. Jednou z nejviditelnějších letošních akcí byla výměna ledolamů Karlova mostu. Řidiče pak nejvíce potrápily opravy mostu v ulici K Barrandovu přes Růžičkovu rokli nebo mostu u Ořechu na obchvatu Prahy. Na počátku prosince také došlo k demolici mostu přes Strakonickou ulici u Zbraslavi, na jehož místě vznikne v příštím roce nový most.

„Na přelomu července a srpna jsme zvládli i největší dopravní omezení v novodobé historii Prahy, kdy jsme na dva víkendy zcela uzavřeli vždy na více než 24 hodin Jižní spojku v oblasti lanového mostu z důvodu jeho kompletní diagnostiky,“ vyzdvihuje bezproblémový průběh nejrozsáhlejšího dopravního omezení na území hlavního města za poslední desítky let Lišková. 

Vznikla i nová parkovací místa

Letos TSK také otevřela 83 nových parkovacích míst v Jankovcově ulici v Holešovicích. Celkem 115 nových parkovacích míst je k dispozici na novém P+R Braník na Praze 4 a na otevření čeká další nové P+R parkoviště Běchovice střed, kde bude k dispozici 60 nových stání. V září byl také po dvou letech obnoven provoz na P+R Opatov. 

"Rok 2019 byl tedy náročný ve všech oblastech a už nyní se TSK připravuje na rok 2020, kdy plánuje opravy ve stejném rozsahu jako v roce končícím," uzavírá Lišková.