Kritizujete primátorku za "příliš velkou iniciativu" v navrhování změn územního plánu. Ona to vysvětluje vaší údajnou nečinností. Čím si její kroky vysvětlujete vy?
Spor je o celkovou koncepci a přístup k výstavbě. Nelze jít na ruku developerům na úkor kvality a udržitelnosti. Rozhodnutí ohledně územního plánu ovlivní podobu Prahy na stovky let. Vyjednávací pozice města se hodně zhorší, když změnu pošleme dál bez jakýchkoli podmínek.

Probíhá boj mezi "prodeveloperskými" silami a vaším "zeleným" táborem, který podle primátorky blokuje rozvoj?
Stavění do města patří. Nejde o spor, zda stavět, či nestavět. Spor se vede o to, zda je důležitá kvalita, nebo kvantita. Zda kromě toho, že projekt vydělá peníze, přinese také něco prospěšného celé obci, veřejnosti. Zda budou mít developeři volnou ruku, nebo bude město nastavovat pravidla, která zajistí dostatek občanské vybavenosti, zeleně a dopravní infrastruktury.

Jaké máte konkrétní výhrady například u změny, která by navýšila koeficienty zástavby u Masarykova nádraží?
U Masarykova nádraží máme jedinečnou šanci prostor komplexně dotvořit, zapojit ho do organismu města, zrušit či zmírnit dopady bariér. Odhlasované změny tam zcela uvolňují urbanistické principy. Původních zhruba 10 tisíc čtverečních metrů hrubých podlažních ploch bude možné navýšit o dalších asi 22 tisíc, což představuje mimo jiné významné finanční zhodnocení pro developera pouhou změnou územního plánu. Město přitom mohlo zajistit koncepční řešení formou podrobnější územně plánovací dokumentace. Tak se po dohodě s developerem postupovalo například u projektu Rohan City.