V této oblasti dosud přechody nebyly. „Chyběly zde dost dlouho. Skončilo motání se v podchodu, když chceme prostě přejít silnici v samotném srdci Vinohrad a jít na trhy. Minulostí je přebíhání přes koleje a silnici, i skákání přes betonovou zídku a červenobílá zábradlí. V moderním městě musí být snadné přejít silnici a dostat se z jedné městské části do druhé,“ řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy.

Křižovatka je také nově osazena preferencí tramvají, sdruženým přechodem pro pěší a cyklisty a bezdotykovými chodeckými tlačítky. Při vytváření přechodů bylo jediným větším zásahem bourání stávající zídky v nároží náměstí, kde byla původně pouze zeleň.

Desítky let čekání

Podle místostarosty městské části Prahy 3 Ondřeje Ruta se o přechodech mluvilo desítky let. „Pro hůře pohyblivého člověka bylo překonání hranic Prahy 2 a 3 touto cestou prakticky nemožné. Léta se tvrdilo, že s přechody pro chodce musíme počkat na rekonstrukci celé ulice. Moc si cením toho, že hlavní město při výměně signalizace tuto příležitost nepromarnilo,“ dodal Rut.

Současný projekt je v souladu s chystanou revitalizací náměstí Jiřího z Poděbrad, kterou chystá hlavní město s městskou částí. I proto jsou povrchy chodníků dočasně řešeny pouze asfaltovým povrchem.

„Půlka veškeré dopravy v Praze se děje pěšky. Chůze je nejpřirozenější a nejšetrnější druh pohybu. S takovou vážností k tomu musíme přistupovat,“ dodal Scheinherr.