VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Náměstek Petr Dolínek: Primátorka odvádí pozornost. Dopravu jsem pozvedl

/ROZHOVOR/ Náměstek primátorky pro dopravu považuje kritiku Adriany Krnáčové za „pokus o převedení pozornosti“. Pražská doprava se podle Petr Dolínka navzdory problémům s mosty nebo uzavírkami v mnoha ohledech zdokonalila, například ve frekvenci spojů MHD nebo integraci se železnicí. Poslanec ČSSD chce být po komunálních volbách v Praze maximálně řadovým zastupitelem, nemíří ani k funkci ministra dopravy

26.3.2018
SDÍLEJ:

Politik a radní Petr Dolínek.Foto: Deník / Šťastný Vladimír

Primátorka Krnáčová vás v rozhovoru pro náš deník kritizovala za to, že se prý kvůli práci poslance nevěnujete Praze na sto procent. Naznačila, že za vás musí občas „dodělávat úkoly“. Kolik času tedy Praze věnujete?

Já nerozděluji to, jestli dělám něco pro Pražany na magistrátu nebo v poslanecké sněmovně nebo třeba na ministerstvech. To, že se paní primátorka s chutí vměšuje do kompetencí radních tam, kde se jí to zrovna hodí, tak to je docela častý jev. O tom by mohli především mluvit kolegyně Kolínská a Plamínková.

Na druhou stranu nejsem příznivcem silných vzkazů přes média. Myslím si, že pokud bych nepracoval, tak by se dnes neopravovaly žádné silnice nebo vestibuly metra. Máme v Praze jednu z nejlepších MHD na světě. Tramvaje dnes jezdí tak, jak to skutečně Pražané potřebují a ne jak to kdysi někdo namodeloval, protože se mu to líbilo. Zrovna teď jsme například schválili na zastupitelstvu 77 milionů na konkrétní bezbariérová opatření a akce BESIP. Nic z toho by asi nebylo, když bych Praze ten čas nedával. Ta slova primátorky myslím nejsou úplně na místě.

A proč je podle vás pronesla?

Paní primátorka se nedávno dopustila určitých mediálních zaškobrtnutí a Pražané byli trochu naštvaní na některá její prohlášení. To se samozřejmě dá shodit přenesením pozornosti na někoho jiného. Já ale takto nepracuji. S primátorkou mám pracovní vztah a pro to, abych udělal do nejvíc pro Prahu, se snažím spolupracovat se všemi kolegy. Překvapilo mě, že se paní primátorka takto zachovala v těch rozhovorech, zřejmě na podnět PR poradců. Beru to tak, že to je nějaká jejich strategie, která ale něco vypovídá o úrovni těch lidí, kteří ji používají. Já se k ní rozhodně snižovat nebudu. Když opozice navrhovala odvolání primátorky nebo dalších radních, tak jsme se vždy jako sociální demokraté i já za své koaliční kolegy postavili.

To, že má Praha jednu z nejlepších veřejných doprav na světě, je ale dlouhodobá skutečnost. Není to přeci nějaká vaše exkluzivní zásluha. Stejně jako problémy nejsou jen „vaše“, ale vyplývají také z minulých rozhodnutí…

Dovolím si být trochu sobecký a tvrdit, že nynější kvalita veřejné dopravy je hodně moje zásluha. V roce 2014, když jsem rezort přebíral po ODS a TOP 09, tak tady fungoval takový úsporný režim MHD, který nikomu nevyhovoval. Tramvaje ani autobusy neodpovídaly potřebám cestujících, nebyl otevřený komplex Blanka ani metro A. Na to samozřejmě pracovali předchůdci, ale nebyla tam třeba připravená návaznost MHD v Praze 6 a 13. Za mého působení šla kvalita nahoru. To, že je v Praze obecně na špičkové úrovni, je ale především zásluha všech věrných zaměstnanců dopravního podniku.

A jak jste konkrétně přispěl vy osobně?

Myslím, že jsem jim vytvořil dobré podmínky pro práci. Přepravujeme teď už přes miliardu dvě stě milionů lidí ročně, což je obrovské číslo. Jen díky mé politické odvaze jsme provedli integraci pražské dopravy se středními Čechami. Předtím to všichni mí předchůdci odložili, protože se toho báli. Prosadil jsem tam i integraci některých rychlíků a dnes přepravují vlaky mezi Prahou a středními Čechami rekordních 140 tisíc lidí.

Jednoznačně se zvýšil počet spojů – podívejte se na Malostranské náměstí, kde tramvaj projede každých 42 sekund. To nikdy předtím nebylo. Obslužnost je úplně někde jinde. Jsme na hraně kapacity jak železniční dopravy, tak tramvajové. Za mého působení se sjednotil systém parkovacích zón, které si určují samy městské části a jsou dnes uživatelsky příjemnější i pro nerezidenty.

Výhrady primátorky se týkaly také fungování Technické správy komunikací a informování o dopravních uzavírkách apod. ze strany této městské organizace, která pod vás spadá. Sám jsem byl svědkem toho, jak se na dopravním výboru manažeři TSK „ošívali“, když dostali úkol zveřejňovat na webu nové informace o mostech. Máte ty manažery pod kontrolou?

Je to akciová společnost. Hnutí ANO tam mimo jiné nominovalo manažera pro oblast investic, pana Trávníčka, který se neosvědčil a byl letos odvolán. Ta změna je tam vidět a promítla se i do nálady uvnitř firmy. Pražany ale zajímají opravené silnice, schůdné chodníky, vysazené stromy podél silnic.

Těch se například v Karlíně vysadilo přes 150 a teď se vysazují na Letné. TSK ale není nějaký mediální hráč. Je to investor a správce, který má pro nás věci opravovat. PR a marketing si vzala pod sebe paní primátorka. Na druhou stranu, všechny uzavírky a dopravní aktuality má TSK přehledně znázorněné na webu. Vše koordinuje s městskými částmi, protože bez jejich souhlasu nemohou začít opravy a uzavírky.

Kdo má tedy mít primárně odpovědnost za to informování?

Do svědomí si musí sáhnout i starostové městských částí, jestli dostatečně komunikují s obyvateli a jestli k tomu využívají všechny kanály. Město a TSK samozřejmě také posílá informace do médií o dopravních akcích. Např. u rekonstrukce Husitské jsem si udělal monitoring za minulý rok a byly tam desítky zpráv v médiích, které na to upozorňovaly s velkým předstihem. První dny takových rozsáhlejších oprav jsou ale vždy složité. Přestože o tom řidiči vědí, tak ten konkrétní dopad zjistí až během té uzavírky. TSK s radnicemi distribuovali i letáky do schránek v Praze 3 a stejně tak v Libuši, kde se také chystá velká oprava. Komplikace nicméně většinou nezpůsobují obyvatelé dotčených čtvrtí, ale lidé odjinud, kteří jsou zvyklí tam projíždět. Proto je pro nás důležité i to zapojení médií.

Adriana Krnáčová kritizovala vaše pracovní nasazení. Jak vy hodnotíte to její?

Nechci jí hodnotit. Ona je teď zřejmě pod tlakem. Není pro ni příjemné, když pořád někdo řeší, jestli má znovu kandidovat na primátorku nebo ne. Praha nebyla v ideálním stavu, když jsme ji dostali před těmi tři a půl lety. Město bylo zadlužené, moc se toho neopravovalo. Nejen mosty, ani silnice nebo chodníky. Vodovodní síť měla časté havárie. Některé parky byly trochu zanedbané. Nebylo to extrémně špatné, ale spousta drobností se nedařila.

A hlavně jsme nedostali žádná až na výjimky stavební povolení, abychom mohli něco většího zrealizovat. V dopravním podniku byly návštěvy policie kvůli vyšetřování na denním pořádku. To jsme změnili. Snažili jsme se z Prahy udělat přívětivější město. Přebrali jsme navíc komplikované projekty. Třeba o Blance prohlašoval bývalý primátor, že je to černá stavba. Teď se v ní už jezdí dobře a myslím si, že Praze pomohla. Já jsem přitom byl před otevřením vůči dodavatelům velmi tvrdý a nakonec jsme neplatili ani korunu navíc. Každý radní by v tom myslím neuspěl. S námi nastoupil na magistrát tým lidí, který musel v něčem od základu změnit pojetí řízení města. V některých odborech chyběli i ředitelé a další úředníci. Byla to trochu vnitřní anarchie. To jsme změnili a zásluhu na těch posunech má celá rada jako tým. Nechci hodnotit jednotlivce, to by bylo nedůstojné.

PŘEDCHOZÍ
1/3
DALŠÍ

Autor: Jan Prokeš

26.3.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Obchod - Obchod Ostatní pomocní pracovníci 12 500 Kč Ostatní pomocní manipulační pracovníci (kromě výroby). Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 12500 kč, mzda max. 14000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Místo pracoviště:, - Modletice, Skladové centrum, , Prvotní kontakt:, - e-mail: iskotrans@seznam.cz, , Upřesňující údaje:, - krátkodobé zaměstnání. Pracoviště: Iskostav s.r.o. - modletice, 251 01 Říčany u Prahy. Informace: Ivan Ihnatyuk, +420 775 595 592. Zákaznický servis - Zákaznický servis Pracovníci v zákaznických 21 000 Kč Pracovníci v zákaznických kontaktních centrech CRM ADVISOR - internship, §97. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Čtyřsměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 21000 kč, mzda max. 21000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: kontakt:Hernandez MARIANA, e-mail: work@bluelinkservices.cz, prvotní kontakt emailem, místo výkonu:Na Florenci č.p. 2116/15, Praha 1.§97.. Pracoviště: Bluelink international cz s.r.o., Na Florenci, č.p. 2116, 110 00 Praha 1. Informace: Hernandez MARIANA, . Obchod - Obchod Prodavač, prodejce 30 000 Kč Prodavači v prodejnách. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 30000 kč, mzda max. 35000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: kontakt:Zuzana Petáková, tel.: 777 591 558, e-mail: zpetakova@robertocom.com, prvotní kontakt emailem, místo výkonu:Pařížská č.p. 1073/1, Praha 1.Ruština, angličtina, praxe v oboru, reprezentativní vystupování.. Pracoviště: Pařížská jewels, s.r.o., Pařížská, č.p. 1073, 110 00 Praha 1. Informace: Zuzana Petáková, +420 777 591 558. Gastronomie - Gastronomie Kuchař/pizzař 21 000 Kč Kuchaři (kromě šéfkuchařů) Snídaňový Kuchař/ka. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 21000 kč, mzda max. 22000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: kontakt:Jakub Šimeček, tel.: 731630086 11h, e-mail: jakub.simecek@accor.com, prvotní kontakt telefonicky či emailem, místo výkonu:Na poříčí č.p. 1076/5, Praha 1.Znalost cizího jazyka výhodou.Levné stravování, uniforma na míru, Multisport karta, 5 dní dovolené navíc, celosvětově zvýhodněné ceny služeb společnosti. Pracoviště: Kateřinská hotel, s.r.o.- hotel ibis old town, Na poříčí, č.p. 1076, 110 00 Praha 1. Informace: Jakub Šimeček, +420 221 003 781.

V kostele Nejsvětějšího Srdce Páně v Praze instalovali 14. listopadu 2018 nový oltář.
4

V Plečnikově kostele je nový oltář, navrhl ho Pleskot. Má čtyři tuny

Pražští silničáři jsou připraveni na zimní sezonu 2018/2019.
4

Silničáři v Praze jsou připraveni na zimu. Někde funguje protinámrazový systém

Letiště Václava Havla bojuje s hlukem. Chce omezit noční provoz letadel

Letiště Praha s ohledem na současný nárůst leteckého provozu v České republice i v Evropě zavede další preventivní opatření k udržení stavu noční hlukové zátěže v městských částech Prahy a obcích v bezprostředním okolí letiště, které jsou dotčené leteckým provozem. Cílem je snížit celkový počet nočních vzletů a přistání nad letištěm mezi desátou večerní a šestou hodinou ranní a více regulovat provoz ve zmíněném časovém pásmu, včetně zpožděných příletů a odletů z pásem navazujících.

Poklidná zahrada nedaleko Hradu. Ukrývá umělecká díla i kašnu s čápem

Ruch Hradčanského náměstí. Turisté. Blesky fotoaparátů. Přijde vám nemožné najít v blízkosti Pražského hradu místo k odpočinku? Navštivte nepříliš známou zahradu Šternberského paláce. Malá, ale romantická oáza klidu skýtá útočiště nejen všem, co si chtějí vyčistit hlavu, ale i umělcům. Najdete v ní třeba díla českých sochařů z 20. století.

Mohl mít nebezpečné chemikálie. Muže odvezla zásahová jednotka na psychiatrii

/FOTOGALERIE/ Ve čtvrtek večer zažili obyvatelé části pražského Slivence dramatické chvíle. Policie kvůli psychicky narušenému muži zaktivizovala vyjednavače, zásahovou jednotku, hasiče, psa pyrotechniků i plynaře. Na počátku velké akce bylo podezření, že muž má doma nebezepčné chemikálie. Navíc podle policie napadal sousedy.

Chemie na škole nebývá oblíbená. I tak Češi slaví historický úspěch na olympiádě

Historický úspěch české reprezentace… Kdyby to tak mohl být začátek zprávy ve sportovní rubrice. Ale tato informace oslavuje šikovné české vědce. Na jubilejním padesátém ročníku Mezinárodní chemické olympiády Česko obsadilo čtvrtou příčku v žebříčku národů.

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT