VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Náměstek Petr Dolínek: Primátorka odvádí pozornost. Dopravu jsem pozvedl

/ROZHOVOR/ Náměstek primátorky pro dopravu považuje kritiku Adriany Krnáčové za „pokus o převedení pozornosti“. Pražská doprava se podle Petr Dolínka navzdory problémům s mosty nebo uzavírkami v mnoha ohledech zdokonalila, například ve frekvenci spojů MHD nebo integraci se železnicí. Poslanec ČSSD chce být po komunálních volbách v Praze maximálně řadovým zastupitelem, nemíří ani k funkci ministra dopravy

26.3.2018
SDÍLEJ:

Politik a radní Petr Dolínek.Foto: Deník / Šťastný Vladimír

Primátorka Krnáčová vás v rozhovoru pro náš deník kritizovala za to, že se prý kvůli práci poslance nevěnujete Praze na sto procent. Naznačila, že za vás musí občas „dodělávat úkoly“. Kolik času tedy Praze věnujete?

Já nerozděluji to, jestli dělám něco pro Pražany na magistrátu nebo v poslanecké sněmovně nebo třeba na ministerstvech. To, že se paní primátorka s chutí vměšuje do kompetencí radních tam, kde se jí to zrovna hodí, tak to je docela častý jev. O tom by mohli především mluvit kolegyně Kolínská a Plamínková.

Na druhou stranu nejsem příznivcem silných vzkazů přes média. Myslím si, že pokud bych nepracoval, tak by se dnes neopravovaly žádné silnice nebo vestibuly metra. Máme v Praze jednu z nejlepších MHD na světě. Tramvaje dnes jezdí tak, jak to skutečně Pražané potřebují a ne jak to kdysi někdo namodeloval, protože se mu to líbilo. Zrovna teď jsme například schválili na zastupitelstvu 77 milionů na konkrétní bezbariérová opatření a akce BESIP. Nic z toho by asi nebylo, když bych Praze ten čas nedával. Ta slova primátorky myslím nejsou úplně na místě.

A proč je podle vás pronesla?

Paní primátorka se nedávno dopustila určitých mediálních zaškobrtnutí a Pražané byli trochu naštvaní na některá její prohlášení. To se samozřejmě dá shodit přenesením pozornosti na někoho jiného. Já ale takto nepracuji. S primátorkou mám pracovní vztah a pro to, abych udělal do nejvíc pro Prahu, se snažím spolupracovat se všemi kolegy. Překvapilo mě, že se paní primátorka takto zachovala v těch rozhovorech, zřejmě na podnět PR poradců. Beru to tak, že to je nějaká jejich strategie, která ale něco vypovídá o úrovni těch lidí, kteří ji používají. Já se k ní rozhodně snižovat nebudu. Když opozice navrhovala odvolání primátorky nebo dalších radních, tak jsme se vždy jako sociální demokraté i já za své koaliční kolegy postavili.

To, že má Praha jednu z nejlepších veřejných doprav na světě, je ale dlouhodobá skutečnost. Není to přeci nějaká vaše exkluzivní zásluha. Stejně jako problémy nejsou jen „vaše“, ale vyplývají také z minulých rozhodnutí…

Dovolím si být trochu sobecký a tvrdit, že nynější kvalita veřejné dopravy je hodně moje zásluha. V roce 2014, když jsem rezort přebíral po ODS a TOP 09, tak tady fungoval takový úsporný režim MHD, který nikomu nevyhovoval. Tramvaje ani autobusy neodpovídaly potřebám cestujících, nebyl otevřený komplex Blanka ani metro A. Na to samozřejmě pracovali předchůdci, ale nebyla tam třeba připravená návaznost MHD v Praze 6 a 13. Za mého působení šla kvalita nahoru. To, že je v Praze obecně na špičkové úrovni, je ale především zásluha všech věrných zaměstnanců dopravního podniku.

A jak jste konkrétně přispěl vy osobně?

Myslím, že jsem jim vytvořil dobré podmínky pro práci. Přepravujeme teď už přes miliardu dvě stě milionů lidí ročně, což je obrovské číslo. Jen díky mé politické odvaze jsme provedli integraci pražské dopravy se středními Čechami. Předtím to všichni mí předchůdci odložili, protože se toho báli. Prosadil jsem tam i integraci některých rychlíků a dnes přepravují vlaky mezi Prahou a středními Čechami rekordních 140 tisíc lidí.

Jednoznačně se zvýšil počet spojů – podívejte se na Malostranské náměstí, kde tramvaj projede každých 42 sekund. To nikdy předtím nebylo. Obslužnost je úplně někde jinde. Jsme na hraně kapacity jak železniční dopravy, tak tramvajové. Za mého působení se sjednotil systém parkovacích zón, které si určují samy městské části a jsou dnes uživatelsky příjemnější i pro nerezidenty.

Výhrady primátorky se týkaly také fungování Technické správy komunikací a informování o dopravních uzavírkách apod. ze strany této městské organizace, která pod vás spadá. Sám jsem byl svědkem toho, jak se na dopravním výboru manažeři TSK „ošívali“, když dostali úkol zveřejňovat na webu nové informace o mostech. Máte ty manažery pod kontrolou?

Je to akciová společnost. Hnutí ANO tam mimo jiné nominovalo manažera pro oblast investic, pana Trávníčka, který se neosvědčil a byl letos odvolán. Ta změna je tam vidět a promítla se i do nálady uvnitř firmy. Pražany ale zajímají opravené silnice, schůdné chodníky, vysazené stromy podél silnic.

Těch se například v Karlíně vysadilo přes 150 a teď se vysazují na Letné. TSK ale není nějaký mediální hráč. Je to investor a správce, který má pro nás věci opravovat. PR a marketing si vzala pod sebe paní primátorka. Na druhou stranu, všechny uzavírky a dopravní aktuality má TSK přehledně znázorněné na webu. Vše koordinuje s městskými částmi, protože bez jejich souhlasu nemohou začít opravy a uzavírky.

Kdo má tedy mít primárně odpovědnost za to informování?

Do svědomí si musí sáhnout i starostové městských částí, jestli dostatečně komunikují s obyvateli a jestli k tomu využívají všechny kanály. Město a TSK samozřejmě také posílá informace do médií o dopravních akcích. Např. u rekonstrukce Husitské jsem si udělal monitoring za minulý rok a byly tam desítky zpráv v médiích, které na to upozorňovaly s velkým předstihem. První dny takových rozsáhlejších oprav jsou ale vždy složité. Přestože o tom řidiči vědí, tak ten konkrétní dopad zjistí až během té uzavírky. TSK s radnicemi distribuovali i letáky do schránek v Praze 3 a stejně tak v Libuši, kde se také chystá velká oprava. Komplikace nicméně většinou nezpůsobují obyvatelé dotčených čtvrtí, ale lidé odjinud, kteří jsou zvyklí tam projíždět. Proto je pro nás důležité i to zapojení médií.

Adriana Krnáčová kritizovala vaše pracovní nasazení. Jak vy hodnotíte to její?

Nechci jí hodnotit. Ona je teď zřejmě pod tlakem. Není pro ni příjemné, když pořád někdo řeší, jestli má znovu kandidovat na primátorku nebo ne. Praha nebyla v ideálním stavu, když jsme ji dostali před těmi tři a půl lety. Město bylo zadlužené, moc se toho neopravovalo. Nejen mosty, ani silnice nebo chodníky. Vodovodní síť měla časté havárie. Některé parky byly trochu zanedbané. Nebylo to extrémně špatné, ale spousta drobností se nedařila.

A hlavně jsme nedostali žádná až na výjimky stavební povolení, abychom mohli něco většího zrealizovat. V dopravním podniku byly návštěvy policie kvůli vyšetřování na denním pořádku. To jsme změnili. Snažili jsme se z Prahy udělat přívětivější město. Přebrali jsme navíc komplikované projekty. Třeba o Blance prohlašoval bývalý primátor, že je to černá stavba. Teď se v ní už jezdí dobře a myslím si, že Praze pomohla. Já jsem přitom byl před otevřením vůči dodavatelům velmi tvrdý a nakonec jsme neplatili ani korunu navíc. Každý radní by v tom myslím neuspěl. S námi nastoupil na magistrát tým lidí, který musel v něčem od základu změnit pojetí řízení města. V některých odborech chyběli i ředitelé a další úředníci. Byla to trochu vnitřní anarchie. To jsme změnili a zásluhu na těch posunech má celá rada jako tým. Nechci hodnotit jednotlivce, to by bylo nedůstojné.

PŘEDCHOZÍ
1/3
DALŠÍ

Autor: Jan Prokeš

26.3.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Zákaznický servis - Zákaznický servis Pracovníci v zákaznických 20 000 Kč

Pracovníci v zákaznických kontaktních centrech ADMINISTRATIVNÍ PRACOVNICE - (příjem objednávek). Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč, mzda max. 25000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: ADMINISTRATIVNÍ PRACOVNICE , (přijímání telefonických objednávek od zákazníků) , , Místo výkonu práce: Obec Mníšek pod Brdy – ŘITKA , , Směnnost: krátký/dlouhý týden, 12hod směny (cca 15 směn v měsíci) , Krátký týden - stř+čtvr od 6-18hod, dlouhý týden - po+út, pá až ne od 6-18hod. , , PROČ PRACOVAT PRO NÁS ? NABÍZÍME... , • zázemí silné a stabilní společnosti , • možnost dlouhodobé spolupráce na dobu neurčitou , • moderní pracovní prostředí a příjemný kolektiv , , CO BUDETE DĚLAT ? , • administrativně zpracovávat objednávky , • komunikovat s klienty, řešit objednávky i reklamace , • zadávat požadavky do IS , , JE TO PRÁCE PRO TOHO, KDO... , • má uživatelskou znalost práce na PC , • je trestně bezúhonný , • je samostatný a spolehlivý , • je ochoten pracovat na krátký/dlouhý týden , , V případě zájmu zašlete Váš životopis na zamestnani@abasto.cz nebo volejte na tel.: 725 791 362. , , PODÍVEJTE SE NA NÁS: , www.youtube.com – video „Vítej v týmu“ , www.abasto.cz , , Abasto s.r.o. je moderní velkoobchodní společnost zásobující gastronomické provozy, maloobchodní prodejny, obchodní řetězce a ostatní velkoobchody širokým sortimentem čerstvého ovoce a zeleniny, včetně exotických druhů, bylinkami, houbami a dalšími specialitami.. Pracoviště: Abasto, s.r.o. řitka, K Třešňovce, č.p. 1348, 252 10 Mníšek pod Brdy. Informace: Kožíšková, +420 725 791 362.

Doprava a logistika - Doprava a logistika Vedoucí odbytu 50 000 Kč

Řídící pracovníci v oblasti zásobování a nákupu ECS Supply Manager Launch. Požadované vzdělání: vysokoškolské. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 50000 kč, mzda max. 70000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Místo pracoviště: Zápská 1857, 250 01 Brandýs nad Labem, , Prvotní kontakt e-mailem: hr.cz@eur.bosal.com, , Upřesňující údaje:, - PP na dobu neurčitou, - zajištění, koordinace a implementace veškerých aspektů souvisejících s dodavatelským řetězcem OEM , projektů ve fázi náběhu do sériové výroby, , - zkušenosti s podobnou pozicí ve výrobní společnosti min. 5 let, automotive podmínkou, - praxi v oblasti logistiky podmínkou min. 5 let, - prokazatelné zkušenosti s řízením projektů, - znalosti v oblasti plánování, vstupní a výstupní kontroly , produktových struktur, kusovníků, řízení poptávky,., - vynikající znalost AJ, - MS Office (Word, Excel) na pokročilé úrovni, - analytické myšlení, orientace na výsledek, schopnost budovat a řídit tým, prezentační a komunikační , dovednosti, , Zaměstnanecké výhody:, - 5 týdnů dovolené, - stravenky, - další peněžité odměny dle kolektivní smlouvy. Pracoviště: Bosal čr, spol.s r.o. - sídlo brandýs n.labem, Zápská, č.p. 1857, 250 01 Brandýs n.Labem-St.Bol.1. Informace: Lucie Sýkorová, +420 778 530 700.

Doprava a logistika - Doprava a logistika Skladník 104 Kč

Skladníci, obsluha manipulačních vozíků. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 104 kč, mzda max. 126 kč. Volných pracovních míst: 4. Poznámka: Místo pracoviště:, - DHL Solutions a.s., Poděbradská 603, Jirny , , Prvotní kontakt:, - e-mail: info@rekondra.cz, - osobně Štěrboholská 353/98, Praha 10, - tel.: 602 375 977, , Zaměstnanecké výhody:, - stravenky v hodnotě 40 Kč, Bonusy do 3000 Kč. Pracoviště: Rekondra s.r.o. - jirny, Poděbradská, č.p. 603, 250 90 Jirny. Informace: Nataliia Bobrovska, +420 602 375 977.

Informační technologie - Informační technologie Technici uživatelské 24 600 Kč

Technici uživatelské podpory informačních a komunikačních technologií Technici uživatelské podpory inform. a komunik. technologií. Požadované vzdělání: bakalářské. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 24600 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: MVP: V Parku 2316/12, Praha 4, Kontaktovat e-meilem hlasenvolnehopracovnihomista@gmail.com., , arabština na úrovni rodilý mluvčí výhodou, bakalářské vzdělání v oboru informační inženýrství a technologie, , Zájemci nechť zašlou svůj strukturovaný životopis s motivační dopis e-mailem na adresu hlasenkavolnehomista@gmail.com.. Pracoviště: Ca cz, s.r.o., V parku, č.p. 2316, 148 00 Praha 414. Informace: Miroslav Mejtský, +420 604 298 953.


Ředitel Národního muzea Michal Lukeš položil květinu k opravenému hrobu  architekta Josefa Schulze.
10

Nová pamětní deska: hrob autora budovy Národního muzea se dočkal opravy

Akce Hrr na ně! připomene slavnou husitskou bitvu na Vítkově
25

Husité, kejklíři i mučící nástroje. Hrr na ně! Bitva na Vítkově se znovu opakuje

Ředitel Nemocnice Na Františku končí, na svou funkci rezignoval

Obvinění z manipulací s veřejnou zakázkou, které obdržel minulý týden, bylo důvodem rezignace ředitele Nemocnice Na Františku Roberta Zelenáka. Radní Prahy 1 dnes jeho rezignaci přijali. Do dalšího jednání rady, které proběhne 17. července, jej zastoupí právnička nemocnice Alena Hanilcová.

Primátorka Krnáčová: Investice do školství jsou nejvyšší od roku 2011

Celý letošní školní rok se Pražský deník ve spolupráci s Magistrátem hlavního města Prahy ptal studentů, co je nejvíce trápí, co je zajímá a co by mohlo být na jejich škole či v Praze lepší. V létě budeme naopak přinášet reakce magistrátu na problémy tížící studenty. Dnes se zaměříme na oblast investic do pražského školství.

Pražští veterináři letos našli závady u pětiny prodejců na farmářských trzích

S rychlým nástupem jara se inspektoři Státní veterinární správy působící v Praze zaměřili také na kontrolu prodeje potravin na farmářských trzích. Konkrétně šlo o živočišné komodity jako jsou maso, ryby, masné a rybí výrobky, vejce, mléko a mléčné produkty či med. 

Přes Prahu se opět přehnala bouřka s krupobitím. Problémy mělo i letiště

/VIDEO/ Páteční výstraha před silnými bouřkami meteorologů tentokrát byla přesná. Kolem poledne se silný déšť doprovázený větrem a kroupami prohnal Prahou. Ve srovnání se středečním řáděním počasí teď nezpůsobilo takové škody. Největší problémy podle všeho zaznamenali obyvatelé Prahy 6. Na chvíli se omezil dokonce provoz na Letišti Václava Havla.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT