Během první etapy, která zahrnuje samotnou opravu Nádražní ulice a barrandovské trati, budou cestující od 14. března do 31. května mezi Smíchovským nádražím a Sídlištěm Barrandov převážet autobusy. Všechny tramvaje ve směru od Anděla budou končit ve smyčce Smíchovské nádraží.

Od 1. června se pak obnoví provoz v úseku Sídliště Barrandov Hlubočepy, kde cestující budou muset přestoupit na autobusy. Kompletní přehled změn v MHD najdete zde.

close Schema výluky v Nádražní ulici. info Zdroj: DPP zoom_in

Dopravní podnik trať na kilometrovém úseku v Nádražní přeloží více do pravé části ulice ve směru od Smíchova. Tramvaje tak budou jezdit vedle železniční tratě a budou tak zcela odděleny od silničního provozu. Oprav se dočkají chodníky i povrchy vozovek.

Bezžlábkové pražce sníží hluk

Na celé trati od Smíchova až na konečnou Sídliště Barrandov dojde k výměně pražců za bezžlábkové, které dělají menší hluk. Skrze sídliště tramvaje nyní večer projíždějí pouze třicetikilometrovou rychlostí. „Slibujeme si od toho snížení hlučnosti, po výměně provedeme nová měření hluku a mohlo by dojít i ke zvýšení rychlosti tramvají,“ řekl technický ředitel dopravního podniku Jan Šurovský.

Dráha na Barrandov byla postavena před 16 lety a zatím se neopravovala.

„Opravíme špatný technický stav a zároveň založíme dvě nové tramvajové tratě na Dvorecký most na Zlíchově a zároveň na Barrandově založíme trať směrem do Slivence,“ uvedl náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).

Celkové náklady se vyšplhají na 550 milionů korun, zahrnují i rekonstrukci vestibulu metra Na Knížecí, jejíž součástí je výměna eskalátorů za více než 200 milionů korun.