„Jezdíme s dětmi často za babičkou do České Skalice. Na tohle nádraží jsem se nikdy netěšila. Když člověk najde někoho, kdo mu pomůže, což se nestává často, vynese s ním kočárek po schodech. Jinak musíte obejít nádraží a přecházet přes trať. Zvláště s kočárkem pro dvojčata si užijete své. Kočár se totiž na přechod skoro nevejde a vzhledem k tomu, že nechcete, aby vás přejel vlak, musíte pospíchat,“ říká maminka dvojčat Klára Harmáčková z Proseka.

Špatnou zprávou je, že se vysočanské nádraží bezbariérovým v nejbližších letech nestane. „Teď je naší prioritou modernizace pražských nádraží směrem na Kolín, Kralupy, Beroun a Benešov. Rekonstrukce nádraží směrem na Nymburk, mezi něž patří i Vysočany, přijde na řadu později,“ říká stavební inženýrka Správy železniční dopravní cesty Anna Kodysová.

Podle plánů by se mělo vysočanské nádraží stát bezbariérovým do roku 2015. Plány na rekonstrukci prý už existují a začaly i přípravy dokumentace. Jak rychle se rekonstrukce uskuteční, teď bude záležet především na tom, jak bude Správa železniční dopravní cesty úspěšná při získávání financí ze státního rozpočtu. „Rekonstrukce jsou náročné. Bezbariérový přístup totiž neznamená jen bezbariérová schodiště do nádražních budov a na nástupiště, ale i vyšší nástupiště pro snadnější přístup do vlaků,“ upozorňuje Kotysová.