Vršovickým nádražím projedou denně desítky vlaků, vystupují a nastupují zde tisíce lidí týdně. Příchozí cestující musejí projít velikou zanedbanou halou, která už léta zeje prázdnotou. Venku na peroně je čeká další nemilé překvapení – dřevěné trámy držící rozpadlý přístřešek prvního nástupiště.
Částečná renovace
„Budova se mi z historického hlediska líbí. Ovšem hyzdí ji nevyužívaný přístavek, kde se v zimě navíc zdržují bezdomovci a opilci. Ta hala je dobrá akorát tak pro mého vnuka, aby se tam proháněl na trojkolce,“ říká Vojtěch Dalibor z Vinohrad. Zbourat zbytečnou přístavbu plánovaly i ČD. Kzáměru však nedošlo.
Nádraží už ovšem částečnou renovací prošlo. Obnova byla původně naplánována do tří etap. „V první se rekonstruovala střecha a půda staré budovy. V druhé se začaly dělat kanceláře v patře,“ řekl přednosta stanice Jindřich Janko.
Kancelářské prostory se ale dokončení stavebních prací nakonec nedočkaly. Prostory se nejdříve přestaly využívat jako úřadovny a navíc na rekonstrukci došly peníze. Další a závěrečná etapa je v nedohlednu. V ní by se měl udělat přístřešek prvního nástupiště, odbourat nevyužitá přídavná hala a prostory by se omítly. Cestující se tak musejí zatím spokojit s částečnou rekonstrukcí vnitřních prostor, kde vznikly nové pokladny, osvětlení a bylo vymalováno.
Podle Markéty Krausové z tiskového oddělení ČD, realitní divize ČD zpracovala částečnou studii možností celkové revitalizace. „V současné době se projednává další postup řešení této lokality.Vtuto chvíli ale nejsou známy žádné parametry budoucího projektu,“ uvedla Krausová.
Budova vršovického nádraží pochází z konce 19. století. Samotná trať je starší. Vybudována byla v roce 1871. Vršovice jsou na hlavní trase na Benešov a na jih Čech, směrem na České Budějovice.