Správa železnic pokračuje v plánech na velkou proměnu zatím pro osobní dopravu nepříliš využívané pražské tratě mezi Vršovicemi a Braníkem.

Po už zadané zakázce na zdvoukolejnění úseku z Krče až k Branickému mostu vypsala soutěž na projektanta modernizace železniční stanice v Krči. Její význam má výrazně vzrůst i díky napojení na budoucí metro D.

Projekční zakázka se týká kompletní rekonstrukce stanice, která zahrnuje výstavbu nových, zastřešených nástupišť o délce 220 metrů.

Stavbaři současně vybudují podchod, který propojí obě strany nádraží. Z něj se cestující dostanou jak na jednotlivá nástupiště, tak přes novou výpravní budovu i do budoucí stanice metra Nádraží Krč.

Společný objekt sloužící cestujícím z vlaků i městské hromadné dopravy projektuje a následně zrealizuje pražský dopravní podnik.

Zatímco dnes nepatří železniční stanice Praha-Krč mezi příliš vytížené, v budoucnu má její význam výrazně vzrůst nejen stavbou metra.

Vítěz soutěže má připravit dokumentaci pro společné povolení. Stavět se má v roce 2026. Součástí projektu je také rozšíření mostu přes Sulickou ulici, který bude mít nově šířku jednadvacet metrů.

To bude odpovídat významu Sulické ulice jako důležitého místního propojení v rámci městské části Praha 4. Rozšířením celého mostu se zvýší i komfort pro chodce.

Správa železnic už dříve začala připravovat položení druhé koleje mezi tunelem v Radotíně až do stanice Praha-Krč. Trať by tak byla lepší alternativou pro odklony vlaků mezí Smíchovem a hlavním nádražím. Stavět se má v roce 2023.