Stavět by se podle ní mohlo začít v červenci 2024. Vlaky by pak měly za Stromovkou zajet do tunelu a vynořit se až na Veleslavíně, odkud budou po povrchu pokračovat na Kladno a na letiště.

Demolice je odložena na neurčito

Současná nádražní budova slouží od roku 1863, kdy lánskou koněspřežku nahradila parní železniční trať. Její budoucnost vyplyne právě z architektonické soutěže. „Respektuji návrh SŽDC, Českých drah a Metroprojektu na novou budovu, která bude splňovat podmínky, moderního nádraží,“ říká Jakub Stárek (ODS), statutární místostarosta Prahy 6 odpovědný za územní rozvoj.

V současnosti ale není z metra a autobusu moc příjemná cesta na vlakové nádraží. Cestující procházejí kolem polorozpadlých budov bývalých skladů, na jejichž vzhledu se podepsaly i opakované požáry.

„První demolice měla proběhnout v únoru 2019, následně byla přesunuta na duben 2019. Avšak podle posledních informací je demolice odložena na neurčito, protože vlastník stavby podal proti rozhodnutí soudního exekutora u soudu návrh na odklad exekuce. Nyní tedy čekáme na rozhodnutí soudu,“ prozradil Pražskému deníku mluvčí Drážního úřadu Martin Novák.