V kontrastu s terminálem je totiž vedle stále částečně zanedbané nástupiště, odkud je ročně vypraveno na 200 tisíc autobusových linek. I to by se mělo stát minulostí. „Plochu pro autobusy čeká proměna, na kterou se chystáme už letos v létě. V plánu je celková rekonstrukce ochozů, tedy míst, kde stojí autobusy,“ potvrdil Deníku Pavel Vráblík, generální ředitel ČSAD Praha holding, která nádraží provozuje.

Podle jeho slov by největší změna měla nastat po demolici staré přechodové lávky nad nástupištěm. „Celá plocha tak dostane zcela jiný vzhled, mělo by to působit mnohem vzdušněji,“ pokračoval Vráblík.

Cestující samozřejmě musejí v době rekonstrukce počítat s částečnými omezeními. „Myslím, že to přežijeme, ale je dobře, že se bude modernizovat i nástupiště a doplní to tak novou halu,“ řekl jeden z cestujících Marcel Puš z Dobříše, který nádraží Florenc pravidelně využívá.

Opravy v plném provozu

„Opravy chceme stihnout v červenci a srpnu, a to samozřejmě za plného provozu. Pro cestující to bude znamenat jistá omezení, ale budeme se je snažit minimalizovat,“ konstatoval Vráblík.

Fungovat by to mělo tak, že by se omezení měla týkat vždy maximálně třech stání tak, aby to nemělo zásadní vliv na chod nádraží.

„Část ochozů už jsme opravovali vloni na podzim a myslím, že cestující to příliš negativně nepocítili,“ doplnil ředitel. Zatím prý není jasné, kolik bude rekonstrukce přesně stát, ale mělo by to být v řádu deseti a více milionů.

Pavel Vráblík ještě na závěr dodal, že po otevření nové odbavovací haly také výrazně klesla kriminalita na nádraží Florenc, a to až o 80 procent, a to například díky pravidelným kontrolám policie a strážníků.