VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nabouraný obří autobus se opravuje, do ulic Prahy už se ale nevrátí

Praha – Autobusový gigant belgického výrobce v ulicích Prahy dojezdil. Po březnové nehodě musel do dílen – a dnes je zřejmé, že dvoukloubový stroj se už do ulic metropole nevrátí. A jestli se v budoucnu objeví jeho nástupce? To zůstává otevřenou otázkou. V úterý to Deníku řekla Aneta Řehková z centrály dopravního podniku.

3.5.2017
SDÍLEJ:

Autobus na letiště. Ilustrační foto. Foto: DENÍK/ Martin Divíšek

Do zadní části téměř 25 metrů dlouhého tříčlánkového autobusu Van Hool AGG 300, který zkušebně vozil cestující především na lince 119 mířící na letiště, najel 20. března na konečné u Nádraží Veleslavín nákladní automobil.

Autobus se opravuje přímo v dopravním podniku 

Notně mu pocuchal levý zadní roh. Objevily se pak spekulace, co s velkokapacitním autobusem bude dál. Bude muset být kvůli opravě převezen do Belgie? Nebo se nápravu škod podaří zvládnout v Praze?

Dnes už je jasno: autobus, který měl dopravní podnik pouze pronajatý, se po dohodě s likvidátory pojišťoven i majitelem opravuje přímo v dopravním podniku. Jeho pracovníkům to prý přineslo novou a cennou zkušenost. Oprava zatím není dokončena; stále docházejí objednané náhradní díly. „I ve vztahu k této skutečnosti není možné definovat cenu opravy,“ sdělila Deníku Řehková. Už je ovšem jisté, že po opravě dopravní podnik autobus předá zpět pronajímateli.

Během letní sezony je poptávka vysoká

To, že se autobusový jezevčík – nejdelší takový stroj, jaký kdy vyjel na české silnice – nemá Prahou proplétat natrvalo, ohlásil dopravní podnik už v listopadu. Tehdy při zahájení jeho zkušebního provozu oznámil, že jde o čtyřměsíční testování, jehož úkolem je prověřit, zda by obr s kapacitou 181 cestujících mohl pomoci řešit stoupající zájem o jízdu na letiště veřejnou dopravou.

„Především během letní sezony je poptávka vysoká; linka číslo 119 přepraví denně i přes patnáct tisíc cestujících,“ připomněl generální ředitel dopravního podniku Martin Gillar. Už loni v únoru jeho firma krátce testovala jiný velký stroj, byť přece jen kratší – Mercedes-Benz CapaCity L.

Zda velkokapacitní vozidla budou jezdit v rámci pražské městské hromadné dopravy trvale, je nyní předmětem koncepčních jednání na úrovni magistrátu a Ropidu jako organizátora Pražské integrované dopravy. Tématem debat přitom nejsou jen otázky technické a organizační (včetně návaznosti konkrétních autobusů na intervaly metra), ale rovněž problematika financování takového provozu.

Autor: Milan Holakovský

Potkali jste někdy obří autobus Van Hool v ulicích Prahy?

ANO

30 hlasů

NE

23 hlasů

Hlasovalo: 53

Anketa byla ukončena

3.5.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jana Nečasová (Nagyová).
AKTUALIZOVÁNO

Za zneužití zpravodajství uložil soud Nečasové dvouletou podmínku

Jana Nečasová (dříve Nagyová) a Petr Nečas.
1

Soud vynese třetí rozsudek v kauze zneužití zpravodajství

Návrh na přání: 3 varianty malé kuchyně a jídelny

O návrh kuchyně a jídelny nás tentokrát požádala paní Kolodějová, jejíž domek je teprve ve fázi stavby. To je nejvyšší čas zvážit, jak prostor uspořádat, vybavit a barevně sladit, aby vše vyhovovalo nejen majitelčiným přáním, ale aby byla samotná kuchyně praktická a příjemně se v ní vařilo.

Praha nechá zpracovat studii na proměnu ulice Revoluční

Hlavní město nechá zpracovat architektonickou studii na proměnu Revoluční ulice. Zadání pro studii, vypracovanou Institutem plánování a rozvoje (IPR),  v úterý schválila Rada hl. města. Praha bude nyní v tendru hledat projektanta.

Praha koupí od AVE CZ akcie Pražských služeb. Skoro je ovládne

Hlavní město prodá asi 24 procentní podíl v Pražské teplárenské firmě AVE CZ, od které koupí 19,3 procenta Pražských služeb a získá tak skoro stoprocentní podíl ve firmě, která má na starosti zpracování komunálního odpadu v metropoli. Firma zároveň vlastní malešickou spalovnu. V úterý o tom rozhodli pražští radní. Na konci listopadu se tím bude zabývat zastupitelstvo.

Záchranka: Příjem pacienta nemocnicí trvá i tři hodiny. Situace se ale zlepšuje

/INFOGRAFIKA/ Komplikovaných předání na urgentní příjem jsou už „pouze“ jednotky měsíčně. Problém je stále v nedostatku lůžek. Až tříhodinové zpoždění si podle interních dokumentů pražské záchranné služby, které získala redakce, na svůj vrub připsala letos v září motolská nemocnice, když od záchranářů nepřevzala ženu s příznaky mrtvice. Pacientku nakonec přijala Všeobecná fakultní nemocnice v Praze (VFN). 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT