Do zadní části téměř 25 metrů dlouhého tříčlánkového autobusu Van Hool AGG 300, který zkušebně vozil cestující především na lince 119 mířící na letiště, najel 20. března na konečné u Nádraží Veleslavín nákladní automobil.

Autobus se opravuje přímo v dopravním podniku 

Notně mu pocuchal levý zadní roh. Objevily se pak spekulace, co s velkokapacitním autobusem bude dál. Bude muset být kvůli opravě převezen do Belgie? Nebo se nápravu škod podaří zvládnout v Praze?

Dnes už je jasno: autobus, který měl dopravní podnik pouze pronajatý, se po dohodě s likvidátory pojišťoven i majitelem opravuje přímo v dopravním podniku. Jeho pracovníkům to prý přineslo novou a cennou zkušenost. Oprava zatím není dokončena; stále docházejí objednané náhradní díly. „I ve vztahu k této skutečnosti není možné definovat cenu opravy,“ sdělila Deníku Řehková. Už je ovšem jisté, že po opravě dopravní podnik autobus předá zpět pronajímateli.

Během letní sezony je poptávka vysoká

To, že se autobusový jezevčík – nejdelší takový stroj, jaký kdy vyjel na české silnice – nemá Prahou proplétat natrvalo, ohlásil dopravní podnik už v listopadu. Tehdy při zahájení jeho zkušebního provozu oznámil, že jde o čtyřměsíční testování, jehož úkolem je prověřit, zda by obr s kapacitou 181 cestujících mohl pomoci řešit stoupající zájem o jízdu na letiště veřejnou dopravou.

„Především během letní sezony je poptávka vysoká; linka číslo 119 přepraví denně i přes patnáct tisíc cestujících,“ připomněl generální ředitel dopravního podniku Martin Gillar. Už loni v únoru jeho firma krátce testovala jiný velký stroj, byť přece jen kratší – Mercedes-Benz CapaCity L.

Zda velkokapacitní vozidla budou jezdit v rámci pražské městské hromadné dopravy trvale, je nyní předmětem koncepčních jednání na úrovni magistrátu a Ropidu jako organizátora Pražské integrované dopravy. Tématem debat přitom nejsou jen otázky technické a organizační (včetně návaznosti konkrétních autobusů na intervaly metra), ale rovněž problematika financování takového provozu.