„Opravdu tam není k hnutí. Sotvaže projedou osobní vozy, natož pak velké cisterny tatrovek,“ přitakává místní občan Jan Bezděk.

Podle tiskové mluvčí pražské záchranné služby Jiřiny Ernestové ale nemají potíže jen hasiči: „V této lokalitě mají problém všechny záchranné složky. Jde o jednu z nejhorších čtvrtí v Praze.“

„Velká Ohrada a zvláště parkování je největším problémem Prahy 13,“ uznává Samuel Truschka, tiskový mluvčí městské části.

Potíž Velké Ohrady tkví v historii, v projektu, v životní úrovni tehdejší společnosti. Panelové sídliště se vystavělo do čtverce s pravoúhle koncipovanou sítí ulic.

Ideální k zácpám. „Je to opravdu specificky vyprojektované sídliště, které se navíc stavělo v době, kdy se počítalo, že lidé nebudou mít tolik aut… Teď parkovací plochy nestačí,“ ví Truschka.

Čtvrť Prahy 13 v současnosti disponuje parkovacími domy, jenže ty hrubě nestačí potřebám. Navíc se v těsné blízkosti sídliště realizují další
a další rezidenční projekty, a tak ploch dramaticky ubývá.

„Tam je vůbec velmi složité vybudovat parkoviště. Jednak kvůli pozemkům, protože téměř žádné už městské části nepatří, jsou v soukromých rukou, a za druhé stavba parkovacích domů je finančně velice nákladná záležitost,“ vysvětluje Truschka. „Ale řešíme to,“ dodává.

A to tak, že Praha 13 letos začne s budováním jednoho parkoviště a kromě toho připravuje další projekt. „Přemění se na parkovací plochy malé dělicí ostrůvky a bývalé zelené plochy, které už dávno nejsou zelenými plochami. Ale to se bavíme o desítkách parkovacích míst, nejde o ohromné změny,“ přibližuje plány radnice Prahy 13 Truschka.

„Předpokládáme, že budeme muset dělat i další kroky, ale to ještě není jasné.“ Třeba někdy v budoucnu hasičské vozy už projedou.