Podle Lercha jsou Velikonoce z hlediska bezpečnosti jedním z nejrizikovějších období celého roku. Lidé o prodlouženém víkendu cestují častěji, mnohdy na delší vzdálenosti, a zároveň narůstá doprava na hlavních tazích. „Na silnice se vracejí řidiči, kteří celou zimu nejezdili," doplnil Lerch.

Přípravy cvičení, které prováděla jednotka HZS SŽDC ve spolupráci s velitelem pražských hasičů.
Autobus najede pod vlak. V rámci cvičení

Policisté budou na silnicích od středy 

Podle Lercha také začíná motorkářská sezona a rizikový bývá i zvýšený pohyb chodců a cyklistů na silnicích, kteří patří mezi nejohroženější. Podle šéfa dopravní policie jsou rizikové také teplotní změny. Přes den bývá například přes deset stupňů nad nulou, v noci naopak teplota klesá k bodu mrazu, což mění vlastnosti vozovky a brzdnou dráhu aut.

Policisté budou na silnicích od středy, kdy začne celostátní dopravní akce každoročně vyhlašovaná policejním prezidentem. Policisté budou zejména na hlavních tazích až do pondělí. „Naším cílem je být vidět na silnicích a pomoci ke zklidnění a plynulosti provozu," uvedl Lerch. K akci se na silnicích druhých a třetích tříd připojí policisté v krajích, kteří se mimo jiné zaměří na kontroly požití alkoholu.

O Velikonocích se stávají nehody kvůli alkohlu dvakrát častěji

K akci se na silnicích nižších tříd připojí policisté v krajích, kteří se mimo jiné zaměří na kontroly požití alkoholu. Ředitel organizace BESIP Martin Farář upozornil, že o Velikonocích se stávají dopravní nehody kvůli alkoholu dvakrát častěji než v jiných dnech, o velikonoční pondělí podle něj jejich počet bývá až trojnásobný.

Podle Lercha jsou velikonoční kontroly srovnatelné s těmi, které pravidelně policisté dělají na začátku letních prázdnin. Nejvíc policistů bude nasazeno ve středu a ve čtvrtek, kdy budou odjíždět a pak při jejich návratu v pondělí.


Řidiči by se o Velikonocích měli na cestu připravit 

Podle policejních statistik se během loňských Velikonoc stalo 712 nehod, z toho u 64 případů hrál roli alkohol. Ze sedmi tragických nehod bylo nejčastější příčinou nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky, a to ve čtyřech případech. Podle Lercha se nejčastěji stávají tyto závažné nehody v okolí na hlavních silnicích kolem velkých měst. Za letošní první čtvrtletí zemřelo na českých silnicích 110 lidí, což je pro dané období nejméně za téměř půl století.

Podle Lercha by se řidiči o velikonočních svátcích měli na cestu pečlivě připravit. Aby předešli tragickým následkům, tak si mají trasu naplánovat, připravit si časovou rezervu, nespěchat a odpočinout si, když budou unavení. Sledovat by měli také dopravní zpravodajství. Chodci nebo cyklisté by zase měli používat reflexní prvky a ochranné pomůcky.

Ilustrační foto.
Pražská integrovaná doprava se rozšíří: na východ i na západ