„Už jste vyzkoušeli novou loď na trojském přívozu P8?“ ptal se oficiální twitterový účet Pražské integrované dopravy (PID) v neděli po obědě. Podle informací novinářů po pátečním zahájení provozu využily přívoz desítky až stovky lidí. Při jedné jízdě v sobotu jich bylo na palubě až sedmdesát, což by dříve nebylo ani možné - kapacita předchozího plavidla byla jen 30 osob.

Přívoz měří patnáctkrát pět metrů, přičemž paluba je bez schodů, což by mohli ocenit cyklisté a rodiče s kočárky. Podle jízdního řádu vypluje loď ve špičce každých deset minut, za normálního provozu jezdí po dvaceti minutách. Za hodinu tedy dokáže přepravit až 600 lidí v každém směru.

„Posádka si nové plavidlo ještě musí osahat, ale vše funguje bez problému. Jen bylo nutné na trojské straně přidat jeden ponton, aby bylo nastupování pro cestující pohodlné,“ řekl serveru iDNES.cz Dušan Sahula z Pražské paroplavební společnosti, která přívoz postavila a zároveň má na starosti i jeho provoz.

Nová loď přitom měla provést ostrý start původně už v červnu, pak PID oznámil odložení na červenec, nakonec se stihl až srpnový termín. Menší přívoz navíc častokrát nefungoval kvůli nízkému (či naopak vysokému) průtoku vody ve Vltavě. Místo však bývá často využíváno hlavně cyklisty, kteří měli problém a museli využít autobusovou linku 112.

Lidé na sociálních sítích se ptají, jestli by nebylo lepší místo většího provizorního přívozu postavit rovnou novou lávku. Tohle však mají v rukou politici na magistrátu. Praha na jaře oznámila, že by nová lávka (avšak také dočasná s životností okolo 15 let) mohla vzniknout příští rok. Pak by se případně postavila adekvátní náhrada za spadlý most. Trojská lávka se zřítila v prosinci 2017, kdy se zranili čtyři lidé - dva z toho vážně. Incident stále vyšetřuje policie, Technická správa komunikací (TSK) tvrdí, že konstrukce byla ve špatném stavu už v roce 2011.