V průvodu bylo asi 40 tramvají od těch nejstarších až po nejmodernější, zařazena byla i takzvaná koňka, která vyjela 23. září 1875 jako první vůz MHD v Praze.

Tramvaje se začaly řadit od křižovatky u Národního dovadla směrem ke Karlovu mostu a Křižovnické ulici, řada čtyř desítek vozů pak dosáhla až na Klárov. Již od 9 hodin se na nábřeží začaly shromažďovat davy lidí, kteří si mohli vozy prohlédnout nejen zvenku, ale mohli se podívat i dovnitř.

Samotnému výjezdu tramvají předcházely projevy primátorky Adriany Krnáčové (ANO), jejího náměstka Petra Dolínka (ČSSD) a generálního ředitele DPP Jaroslava Ďuriše. Všichni byli oblečeni v dobových kostýmech.

„Velký dík za toto jubileum patří především vám, Pražanům, kteří MHD v tak hojné míře využíváte," řekl Dolínek. Ďuriš pak poděkoval současným i minulým zaměstnancům DPP. Krnáčová ve své řeči, kterou se snažila přizpůsobit mluvě před 100 lety, vyzdvihla prozíravost někdejšího vedení města, které vznik MHD umožnilo.

Všechny historické vozy

V čele průvodu byla historická tramvaj a hned za ní vyjela koňka. Otevřený vůz táhly dva koně. V průvodu byly vozy z celé historie včetně populární tramvaje T3. Celou řadu uzavírala nejmodernější tramvaj Škoda 15T ForCity. Zájemci mohli vidět i některé technické vozy, třeba mazací tramvaj nebo automobily s plošinami, které jsou využívány k opravě trolejí.

Zástupy lidí byly nejen na Smetanově nábřeží, ale prakticky po celé délce trasy průvodu. Ten vedl po Národní třídě, přes Václavské náměstí, poté jely tramvaje Dlážděnou a přes náměstí Republiky a Štefánikův most zamířily na smyčku ve Stromovce.

DPP letos oslavil nejen 140. výročí vzniku pražské MHD, ale autobusovým průvodem si připomněl v červnu také 90. výročí zahájení pravidelné autobusové dopravy. Ta začala jezdit v roce 1925. První autobus sice vyjel již v roce 1908, avšak jejich provoz byl na řadu let přerušen.