VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na ošetření v nemocnici čekal šest hodin

Praha - Pražské nemocnice o podobných případech tvrdí, že jsou to pouze výjimky.

13.9.2008 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Grzegorz Klatka

Šel na kontrolu k lékaři a v čekárně strávil přes šest hodin. Aniž by si ho někdo všimnul. Ostatní příchozí ho na pokyn zdravotních sester předbíhali. Tak se dá v krátkosti shrnout zkušenost se zdravotní péčí Tomáše Vaňka ze Stodůlek.

Začátkem července jej operovali ve Fakultní nemocnici Motol, aby mu odstranil kostní výrůstek na vnitřní straně pravé nohy. První kontrola, kterou na ambulanci 1. ortopedické kliniky podstoupil, v něm však vyvolala pořádnou zlost. A není sám, kdo má podobnou zkušenost.

Na Bulovce ženy strávily devět hodin

Spokojena s postupem pražských zdravotníků nebyla ani sedmačtyřicetiletá Božena z Prahy 9, která se snažila najít pomoc pro svou vážně nemocnou jednasedmdesátiletou maminku. „Už když jsem vezla maminku na Bulovku, měla velké bolesti břicha, průjem a zvracela,“ vzpomíná. „A přestože jsme do nemocnice přijely krátce po poledni, na sono břicha a následnou hospitalizaci jsme si musely počkat téměř devět hodin,“dodává žena.

A co na to pražské nemocnice? Pracovnice tiskového odboru nemocnice Na Bulovce Petra Effenbergerová říká, že podobné případy jsou výjimkou. „Záleží, zda se jedná o chronicky nemocné pacienty, nebo akutní příjem. U chronicky nemocných pacientů se lze objednat na určitý čas, u akutních se pak může stát, že je například lékař na sále, nebo je nutné věnovat se akutnějšímu případu,“ vysvětluje Effenbergerová.

Pražská zdravotnická zařízení učí sestry jednat s pacienty, pořádají pro ně workshopy a psychologická školení. „Stížnosti prověřujeme. Sestře se pak dle závažnosti přestupku sníží osobní ohodnocení, nebo je například přeřazena na jiné oddělení,“ říká mluvčí nemocnice ve Střešovicích Iva Ruskovská. Ve Fakultní Thomayerově nemocnici se stížnostmi pacientů zabývá nemocniční ombudsman.

Šest hodin na místě

Tomáše Vaňka však zřejmě žádný workshop zdravotnického personálu neochránil před nekonečným čekáním. „V pondělí jsem se ráno před osmou hodinou nahlásil u přijímacího okénka motolské nemocnice a předal potvrzení o třicetikorunovém poplatku. Sestřička mi řekla, abych se posadil a čekal u vyšetřovny číslo 4. Pár minut před druhou hodinou odpoledne se mě ta samá pracovnice zeptala: „Pane, co tady děláte a jak se vůbec jmenujete?“ líčí Vaněk průběh vyšetření.

Po dobu šesti hodin se údajně ani na okamžik nehnul z místa. „Zpočátku jsem předpokládal, že bude alespoň částečně zachováno pořadí pacientů, ale opak byl pravdou. Na dveřích visel nápis: neklepejte, pořadí pacientů určují sestry. Zřejmě ale podle několika kritérií, známosti s pacientem nebo proto, že má doprovod personálu například z jiného oddělení,“ vypočítává.

Vrcholem ale podle něj byl úplně jiný zážitek. Kolem poledne se na ambulanci přibelhal asi pětadvacetiletý dezorientovaný mladík, který dostal objednávku na rentgen a byl odeslán o dvě patra níž. Asi po půl hodině ho přivezli na pojízdném lůžku, protože při hledání správných dveří omdlel. „Stížnost už jsem adresoval jak nemocnici, tak ministrovi zdravotnictví,“ uzavřel Vaněk.

Cesta ke zlepšení

„Takto dlouhé čekací doby na vyšetření nejsou běžné. Řada oddělení se naopak snaží čekací doby maximálně snižovat. Každá věta v dopise pacienta je výrazně zkreslená. Pacient nadále požaduje péči naší ortopedické ambulance. Kontrolní orgán nenašel žádné pochybení ze strany zdravotnického personálu,“ brání motolskou nemocnici její mluvčí Eva Jurinová.

Podle mluvčího ministerstva zdravotnictví Tomáše Cikrta je mnohahodinové čekání v čekárně nepřípustné. „ Je dobře, že se pacient ozval, na základě takových stížností můžeme dohlížet nad zlepšením péče. Po schválení nových zákonů by se ale nemocní měli v budoucnu obracet spíše na ředitelství nemocnic. Teprve pokud by komunikace selhala, by se do problému – v případě státních zařízeních - vložilo ministerstvo,“ zakončil.

LUCIE BOHÁČOVÁ, JANA KOČVAROVÁ

Autor: Lucie Boháčová

13.9.2008 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Sledování výsledků parlamentních voleb ve štábu ANO, 21. října v Praze. Brabec
56

Jednání za hnutí ANO povedou Babiš, Faltýnek i Brabec

Zástupci TOP 09 sledují výsledky sněmovních voleb. 21.10.2017
31

Schwarzenberg: Lidé očividně raději slyší sliby než pevní postoje

Přibývá krádeží drahých kol na objednávku, potvrdily pojišťovny

Hodnota ukradených kol klientů pojišťoven v Česku v letošním roce vzrostla. Častěji se kradou dražší, předem vytipované bicykly, na něž se soustředí organizované skupiny zlodějů, vyplývá z ankety ČTK mezi tuzemskými pojišťovnami.

Praha volí jinak než zbytek země. Potvrdí se to i letos?

Obyvatelé hlavního města v minulosti hlasovali výrazně „pravicověji“ než lidé z ostatních regionů. Očekává se to i tentokrát, jak potvrdila také naše předvolební sonda. Praha je tradiční baštou pravice a liberálně orientovaných stran. Minulé parlamentní volby v roce 2013 opanovala v hlavním městě TOP 09. Hlasovalo pro ni přes 23 procent voličů, zatímco na celostátní úrovni jen 12, což stačilo na republikové čtvrté místo.

AKTUALIZOVÁNO

Letošní volby do Sněmovny nejsou podle Zemana zásadní ani zlomové

Letošní volby do Sněmovny nejsou zásadní ani zlomové, to je jen reklamní kampaň, řekl dnes prezident Miloš Zeman novinářům po odevzdání hlasu v základní škole v pražských Stodůlkách. Zopakoval, že sestavením vlády pověří vítěze voleb. Svůj hlas dal zřejmě Straně práv občanů (SPO), kterou před lety zakládal a která dřív nesla jeho jméno ve svém názvu. Zemana do volební místnosti doprovodila jeho manželka Ivana.

V televizi zabodoval Bartoš, Babiš působil unaveně, hodnotí experti

Specialisté na politickou komunikaci ocenili po čtvrtečních předvolebních debatách v České televizi (ČT) a na Nově především výkon šéfa Pirátů Ivana Bartoše, Babiš působil unaveně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení