V Praze začaly dvě výstavy, které se utkají o přízeň vyznavačů jízdy na motocyklu– veletrh motocykl na výstavišti v Holešovicích a výstava Motosalon ve výstavním areálu v Letňanech. Obě akce potrvají až do neděle, obě mají stejnou otevírací dobu – od deseti do dvaceti hodin. Rozdíl je ve vstupném: v Letňanech 150, v Holešovicích „jen“ 100 korun.

Letňanský Motosalon podporuje Svaz dovozců automobilů a Sdružení automobilového průmyslu. To se odráží v množství a kvalitě vystavovatelů, mezi nimiž jsou zastoupeny téměř všechny hlavní světové značky, jejichž výrobky jsou u nás v prodeji. Mezi exponáty je řada novinek značek BMW, Suzuki, Yamaha, Honda, KTM a dalších. Nechybí ani legendární Harley-Davidson a některé menší značky vystavující skútry, čtyřkolky a motocykly s elektrickým pohonem. Motosalon, který pořádá společnost BVV a jenž měl premiéru loni v Brně, má i bohatý doprovodný program. V jeho rámci si lze například vyzkoušet jízdu na motocyklovém trenažéru, zhlédnout vystoupení kaskadérů nebo se zúčastnit besedy s Karlem Abrahamem, jediným českým jezdcem v Moto GP.

Premiéra

Výstava Motocykl v Holešovicích sází především na mezinárodní přehlídku přestaveb Bohemia Custom. Z významných značek jsou zastoupeny Ducati, Royal Enfield, MV Agusta a Husqvarna. Světovou premiéru zde má i šestiválec české výroby s označením FGR Midalu.

Na Motocyklu může zaujmout autogramiáda s účastníky letošní Rallye Dakar, jíž je věnována samostatná expozice v jednom z Křižíkových pavilonů. Pouťovou příchuť má vystoupení kaskadérů v globu smrti či Airbrush Art Festival, který je setkáním českých a evropských mistrů americké retuše.

Pokud můžeme doporučit, pak letňanská výstava je spíše pro ctitele techniky, holešovická pro milovníky show.

Pavel Hozlár, ředitel obchodní strategie Incheby, řekl Deníku: Museli jsme změnit koncepci výstavy

V Praze se od včerejška do neděle konají současně dvě výstavy motocyklů. Hovořili jsme o tom s ředitelem obchodní strategie Incheby Praha Pavolem Hozlárem.

Jak chápete vzniklou situaci?

V každém případě je to situace velmi zvláštní, když se na jedné trase metra ve stejném čase konají dvě motocyklové výstavy, navíc v době, kdy je zřejmý pokles prodeje motocyklů i čtyřkolek.

Je pravda, že motocyklová sekce Svazu dovozců automobilů (SDA) nebyla s vašimi službami spokojena?

Zhruba před dvěma roky proběhlo hlasování členů této sekce a poměrem hlasů osm ku sedmi padlo rozhodnutí, že motosekce SDA bude spolupracovat s brněnskou firmou BVV. Začala tak spolupráce této části importérů s jinou veletržní správou, ale vzhledem k tomu, že ta výstava vznikla před 15 lety zde a vytvořila se tak tradice, chtěli jsme v ní pokračovat.

Jak jste reagovali na novu situaci?
Museli jsme změnit celou koncepci výstavy, protože bylo jasné, že expozice těch největších importérů tu nebudou. Máme tu importéry, kteří nejsou sdružení v SDA, například Moto Italia, dovozcem značky Ducatti, dále tu vystavují značky Polaris, Victory, Derbi, ale jsou tu i dealeři Suzuki, Piagia, Vespy. O specifickou atmosféru se ukázkou svých přestaveb stará výstava Bohemian Custom Bike.