„Aqua Ads je iniciativou, které není veřejný prostor lhostejný. Díky unikátní aplikaci pomocí metody Aqua Ads dokážou silným paprskem vody vytvořit jakékoliv sdělení na téměř všechny typy materiálu. Jednoduše do špíny chodníku přes speciální ocelové šablony daný obrazec, text či QR kód vyčistí," přiblížila Eliška Poláčková postup skupiny, který lze řadit ke guerillovému marketingu.

„Tvar a plochu náměstí jsme se rozhodli využít pro vytvoření slunečních hodin. Stín je tvořen kolmým ukazatelem, kterým jsou v našem případě staré sloupy uprostřed náměstí, přičemž je promítán na číselník, který je vytvořen vyčištěním do plochy betonových patníků," řekl autor slunečních hodin Pavel Jeřábek.

Aqua Ads si od vytvoření slunečních hodin slibují vzbuzení diskuse ohledně využívání veřejného prostoru. Říkají, že většina reklam v Praze je ilegální a nešetrná k životnímu prostředí. Aqua Ads proto nabízejí alternativu, která je ekologická a přispívá k omezení vizuálního smogu ve městě.

Jejím dalším aspektem je to, že po čase sama zmizí. Tak zmizí i hodiny, bez obnovování číslic a znaků budou viditelné přibližně tři měsíce, poté se patník opět zašpiní. Kvůli změně zimního času na letní byly vytvořeny dvě varianty číselníku. Ta letní je na straně a zimní na vrchu obrubníku.

Boj proti reklamě

Aqua Ads chtějí bojovat proti přílišnému množství reklamy ve městě. „Rádi by, aby se alespoň historické centrum Prahy proměnilo v místo bez reklam, tak jak má podle zákona vypadat už teď," říkají.

Nelíbí se jim, že je v Praze tolik vizuálního smogu v podobě billboardů a podobných poutačů. Jejich cílem je dostat co nejvíce reklamy do horizontální podoby, kde tolik nevadí a lidé si jí přesto všimnou.

Dalším projektem, který Aqua Ads chystají, je běžecká dráha v parku, kde si běžec bude moci přečíst, kolik uběhl a zároveň mu může dodat energii motivační citát. Chce také tímto způsobem umisťovat výstražná znamení před přechody u základních škol.

Čtěte také: Starosta Benešova: Reklam ve městě je hodně a jsou hnusné