V prosinci na problém upozornil portál iDNES.cz a podle vyjádření zainteresovaných stran si jej přehazovaly z jedné strany na druhou. Podle vedení Národního muzea situaci musí řešit magistrát, úřad však odpovědnost předal městské policii.

„Strážníci nemají zákonné oprávnění nařídit odtah vozidla, protože zákon jim umožňuje nařídit odtah pouze ve dvou případech - překážka silničního provozu a vyhrazené parkování. Takže můžeme buď nasadit tzv. botičku, nebo přestupek zadokumentovat a oznámit správnímu orgánu,“ prohlásila pro Pražský deník mluvčí pražských strážníků Irena Seifertová.

Pokuta do výše 2000 korun

Hříšníci, kteří mezi muzejními budovami parkují, nemusí mít za stěračem lísteček s oznámením, ale městská policie může vyřídit pokutu i elektronicky. „Když je přestupce zadržen na místě, může být uložena pokuta až do výše dvou tisíc korun,“ dodala mluvčí Seifertová s tím, že městská policie řeší přestupky neukázněných řidičů každý den.

Podle iDNES.cz nechávali za oknem špatně odstavených vozů vzkaz s telefonním číslem i zaměstnanci Národního muzea, kteří pracovali na rekonstrukci. V polovině ledna ve spolupráci s magistrátem začala řešit nelegální parkoviště v centru metropole i radnice Prahy 1.

Betonové zábrany zaplatí magistrát

„Na místě vzniklo nelegální parkoviště a s tím nesouhlasíme. Požádali jsme proto pražský magistrát o doplňující opatření,“ uvedl radní Prahy 1 pro dopravu David Skála (nestr. za Praha Sobě) pro web ČT24.

Tím doplňujícím opatřením je dalších patnáct betonových bloků, náklady (zhruba 150 tisíc korun) uhradí město. Pro motoristy by pak mělo být složitější na spojnici magistrály a Vinohradské ulice zaparkovat.

Muzejní oáza navíc nemá finální podobu. Urbanisté z Institutu plánování a rozvoje (IPR Praha) ještě chtějí přidat prvky z městského mobiliáře, ale hlavně - středem vedou koleje. Část trati je připravena pro plánovaný návrat tramvají na Václavské náměstí.