Celkové náklady na opravu mostu dosáhly 380 milionů korun. Dokončené dílo včera slavnostně otevřel primátor Pavel Bém. Vzápětí musel čelit kritice ze strany příznivců kol, kteří tvrdí, že na ně město zapomíná. „Magistrát sice otevírá zrekonstruovaný Štefánikův most, značná část Pražanů je ale právem roztrpčená. Ačkoli to bylo součástí původního projektu, na mostě nakonec nevznikly vyhrazené pruhy pro cyklisty. Lidé na kolech se tak budou muset i po mnohamilionové investici nebezpečně proplétat mezi auty,“ tvrdí Tomáš Cach z iniciativy AutoMat.

Primátor ale tvrdí, že pruh pro cyklisty nebyl na programu dne. Město podle něj investovalo téměř půl miliardy korun zejména do bezpečnosti mostu a do funkčnosti městské hromadné dopravy. „Až někde hluboko, hluboko vzadu je jakási cyklodoprava. Ta má význam jenom když funguje jako celek. Nemá smysl udělat na mostě cyklostezku, která povede od nikud nikam,“ míní Pavel Bém. Primátor uvedl, že jakmile se podaří realizovat stavby, které umožní vznik cyklotras v centru Prahy, bude mít smysl i pruh pro cyklisty na Štefánikově mostě.

close zoom_in

Holešovice si neoddechnou

Štefánikův most byl první z klíčových investic města, následovat budou rekonstrukce dalších mostů. V pondělí začala oprava Karlova, v příštím roce přijdou na řadu mosty směřující do Holešovic. „Otevření Štefánikova mostu je pro Prahu 7 významnou událostí. Následovat ale budou další opravy, které budou komplikovat dopravu v naší městské části. V podstatě v zápětí se bude opravovat Libeňský most a potom most Hlávkův,“ říká k plánům starosta sedmé městské části Marek Ječmének.

Obyvatelům Holešovic se tak ani po otevření Štefánikova mostu neuleví. Dnešní Štefánikův most byl postaven v letech 1949 až 1951 na místě řetězového mostu z roku 1868. Pojmenován byl po Milanu Rastislavu Štefánikovi, který byl jedním ze zakladatelů samostatné Československé republiky. Význam mostu pro dopravu v metropoli vzrostl v roce 1953, kdy byl uveden do provozu na most navazující Letenský tunel. Most je 24 m široký a 263 m dlouhý.