Společnost Letiště Vodochody slibuje, že rozšíření letiště nebude pro okolní obce tak zatěžující, jako by bylo podle původní varianty. „Nepočítá s nočním provozem, změnily se příletové a odletové koridory a napojení letiště přímo na dálnici bude bez průjezdu sousedními obcemi,“ infomoval mluvčí společnosti Martin Danko.

Změny vyplývají z nové dokumentace k posouzení dopadů na životní prostředí (EIA), kterou společnost předložila ministerstvu životního prostředí. Letiště zároveň rozeslalo novou dokumentaci všem dotčeným orgánům státní správy a samosprávy, které mohou novou studii připomínkovat. Na zaslání připomínek na ministerstvo mají měsíc. Pak si úřad nechá na studii vypracovat nezávislý oponentní posudek.
Finální stanovisko ministerstva očekává letiště nejpozději do konce prvního pololetí příštího roku. Do druhé studie EIA zapracovalo letiště připomínky od desítek subjektů a obcí.

Mezinárodní terminál už obce odmítly

Rozšíření vodochodského letiště na mezinárodní terminál už odmítlo několik středočeských obcí v okolí. Letos v květnu se proti tomu v referendu postavily Líbeznice, Měšice a Mratín. Podle starostů obcí, které se spojily ve Sdružení proti letišti Vodochody, bude po zprovoznění letiště zdraví obyvatel soustavně poškozováno.

Letiště Vodochody hodlá v budoucnu odbavovat ročně 3,5 milionu cestujících především nízkonákladových aerolinií, nepravidelných a privátních letů. Ostrý provoz by měl být zahájen na přelomu let 2012 a 2013.