Zástupce starosty Richard Bureš (ODS) do jehož gesce v Praze 1 patří doprava, informatika a úklid se do středečního boje pustil protože, jak zmiňuje na svém facebookovém profilu, mu se sdílenými koloběžkami došla trpělivost. Společně s několika dalšími muži se vydal do ulic a nevhodně zaparkované a překážející Limetky se jal společně s ostatními přenášet na místa, kde vadily co nejméně.

„Reakce provozovatele na sebe nenechala ani chvilku čekat. Do 60 minut přijela Policie ČR, kterou na nás kdosi „neznámý“ poslal. Chápu policisty, museli reagovat na podnět. Naše pracovníky legitimovali a celou věc budeme řešit právní cestou,“ popisuje na Facebooku Richard Bureš. „Přiznávám, že jsme to od počátku mysleli jako šťouchanec, kterým jsme stojaté vody rozhýbali,“ dodává.

Akce svůj účel splnila

Akce sice neměla příliš dlouhého trvání, ale svůj účel splnila. „Z incidentu tak alespoň plynou některé dobré zprávy: ukáže se, zda koloběžky přemísťovat a uklízet smíme. Pokud ano, budeme v tom pokračovat. A zároveň jsme tím donutili provozovatele, aby s úklidem začal sám,“ uvádí Richard Bureš a dodává: „Slibuji, že s „provokacemi“ a rázným řešením problémů Prahy 1 budu pokračovat.“

S problémy se nepotýká jen Praha

Společnost Lime, která působí v desítkách velkých měst po celém světě a především ve Spojených Státech se často potýká s odporem městských samospráv kvůli stejným problémům, které uvádějí i politici v Praze. Nespokojenost dlouhodobě vzbuzuje především pohyb koloběžek po chodnících a nevhodné parkování.

V souvislosti se zajištěním bezpečnosti obyvatel a návštěvníků města se Praha 1 rozhodla pro zákaz vjezdu elektrických koloběžek a dalších strojů do pěších zón v centru metropole. Opatření by mělo platit od začátku turistické sezony.

„Nevidíme smysl v tom okamžitě vše zakazovat, vždycky nejprve vedeme jednání, ve kterém se snažíme nastavit férové podmínky pro obě strany. Chceme, aby se na Praze 1 dobře podnikalo, ale podnikání nesmí obtěžovat místní obyvatele,” uvedl webových na stránkách první městské části radní pro dopravu David Skála (Praha 1 Sobě).

 „Společnost Lime nesplnila žádný z našich požadavků na bezpečný a rozumný provoz, proto po roce usilovných vyjednávání musíme přistoupit k dalšímu kroku a připravujeme omezení vjezdu do pěších zón v centru města,“ dodal Skála.