Projekt vyjde na zhruba 50 milionů korun. Návrh, který předložil náměstek primátora Josef Nosek (ODS), dnes schválila rada. Médiím to řekla mluvčí magistrátu Tereza Králová.

Praha uvažovala původně o výstavbě rozsáhlého terminálu za zhruba 1,3 miliardy korun především proto, že se obávala, aby nepřišla o sedmimiliardovou dotaci z EU na stavbu metra. Schvalování v Evropské komisi trvalo více než 16 měsíců, dotace byla potvrzena až letos v lednu. Podle dopravního podniku EU nepožaduje, aby byla součástí stavby metra výstavba rozsáhlého terminálu. Proti velkému terminálu vystupovali místní obyvatelé. Na menší variantu parkoviště má už Praha vydané stavební povolení.

Nový úsek metra, který je dlouhý šest kilometrů, bude dokončen v druhé polovině příštího roku. Linka A bude mít čtyři nové stanice – Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Celkové náklady na projekt jsou plánovány na 22 miliard korun, z toho asi 7,4 miliardy korun získá Dopravní podnik hlavního města Prahy z EU. Původně Praha plánovala vybudovat metro až na letiště v Ruzyni, ale kvůli nedostatku peněz trasu zkrátila. Terminál se záchytným parkovištěm měl být vystavěn až u stanice Dlouhá Míle v další části trasy metra.