Návrh podle ministra provázela rozsáhlá debata laické i odborné veřejnosti, která ještě bude pokračovat. „Nechci tady šikanovat běžné řidiče, kteří občas udělají nějaký přestupek, to se stane pravděpodobně někdy každému. Já tady chci trestat piráty silnic. Bohužel většina lidí se vystrašila tím, že chci trestat všechny," uvedl.

Martin Semerád.
Automobilový závodník Semerád se vrací na scénu: Nikdo neřekl, že dělám chybu

Systém bude jednodušší a přehlednější

Podle bývalého ministra dopravy Zbyňka Stanjury (ODS) to svědčí o tom, že je současné ministerstvo dopravy politicky slabé, své návrhy neustále odkládá a nedokáže je prosadit. Vedle změn bodového systému zmínil návrh zákona o liniových stavbách nebo změny v mýtném systému.

Ilustrační foto
Doprava do Prahy zlevnila a posílila spoje

Chystaná úprava bodového systému měla především zpřísnit postihy za nejzávažnější prohřešky, jakou jsou jízda pod vlivem alkoholu, vjetí na železniční přejezd přes zákaz nebo způsobení nehody se závažným zraněním.

Maximální výše pokuty by například u řízení pod vlivem alkoholu a jiných omamných látek, řízení bez patřičného oprávnění nebo při způsobení závažné nehody měla vzrůst z nynějších 50.000 na 75 tisíc korun. Systém pokut a trestných bodů se měl zároveň zpřehlednit a zjednodušit.