VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ministerstvo definitivně schválilo spojení na pražské letiště

Praha - Ministerstvo dopravy definitivně schválilo podobu železničního spojení na pražské letiště. Přestavba nynějšího spojení na plně elektrifikovanou dvoukolejnou trať má vyjít na 19,5 miliardy korun. V tiskové zprávě to v úterý uvedla Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Trať povede z Masarykova nádraží přes Negrelliho viadukt do Stromovky a dál tunelem do Dejvic.

14.7.2015 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Martin Divíšek

Poté preferuje úřad mezi Dejvicemi a Veleslavínem vést trať částečně v tunelu a dále do Kladna, za zastávkou Praha – Ruzyně má být odbočka na letiště. Tuto variantu jako nejvhodnější možné řešení prezentoval už před měsícem ministr dopravy Dan Ťok (ANO) na setkání s premiérem Bohuslavem Sobotkou (ČSSD) a pražskou primátorkou Adrianou Krnáčovou (ANO).

Vybraná varianta nicméně naráží na nesouhlas vedení radnice šesté městské části, která požaduje, aby budoucí mnohem více frekventovaná trať vedla přes tuto městskou část tunelem. Tato varianta by ale byla podle Ťoka o 3,5 miliardy korun dražší. „Chápu přitom potřeby Prahy 6 a chci jí vyjít vstříc, zároveň ale musíme obhájit ekonomickou efektivitu stavby, jinak nepůjde z evropských fondů financovat," řekl Ťok. S prvními částmi stavby by se mohlo začít za tři roky.

Studie efektivity

Tratí by během dopravní špičky mohlo projet šest párů vlaků, z centra města na letiště by se měl cestující dostat do 27 minut, uvedla SŽDC. Výsledná podoba spojení vychází ze studie efektivity, kterou prováděla právě správa železnic. Podle ní by alternativní napojení letiště metrem nemělo dostatečnou kapacitu a naopak tramvaj by na letiště jela výrazně déle a byla by pomalejší než autobusové spojení, které na letiště v současnosti jez­dí.

O modernizaci trati do Kladna a vybudování železničního spojení na letiště v Ruzyni se mluví už od 90. let. Nová není ani varianta spojení přes Dejvice a Veleslavín, ministerstvo dopravy ji preferuje už přes rok, přestože studie proveditelnosti zohledňovala i jiná řešení. Mimo jiné i možnost vést vlaky z letiště přes takzvaný Pražský Semmering, tedy železnici mezi Smíchovem a Řepy. To by mělo výhodu v tom, že by spoje končily nikoliv na Masarykové nádraží, ale na Hlavním nádraží.

Čtěte také: Praha 6 chce plně zahloubenou variantu železnice na letiště

Autor: ČTK

Místo události:
14.7.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Zástupci TOP 09 sledují výsledky sněmovních voleb. 21.10.2017
25

Schwarzenberg: Lidé očividně raději slyší sliby než pevní postoje

Ilustrační foto.
18

Přibývá krádeží drahých kol na objednávku, potvrdily pojišťovny

Praha volí jinak než zbytek země. Potvrdí se to i letos?

Obyvatelé hlavního města v minulosti hlasovali výrazně „pravicověji“ než lidé z ostatních regionů. Očekává se to i tentokrát, jak potvrdila také naše předvolební sonda. Praha je tradiční baštou pravice a liberálně orientovaných stran. Minulé parlamentní volby v roce 2013 opanovala v hlavním městě TOP 09. Hlasovalo pro ni přes 23 procent voličů, zatímco na celostátní úrovni jen 12, což stačilo na republikové čtvrté místo.

AKTUALIZOVÁNO

Letošní volby do Sněmovny nejsou podle Zemana zásadní ani zlomové

Letošní volby do Sněmovny nejsou zásadní ani zlomové, to je jen reklamní kampaň, řekl dnes prezident Miloš Zeman novinářům po odevzdání hlasu v základní škole v pražských Stodůlkách. Zopakoval, že sestavením vlády pověří vítěze voleb. Svůj hlas dal zřejmě Straně práv občanů (SPO), kterou před lety zakládal a která dřív nesla jeho jméno ve svém názvu. Zemana do volební místnosti doprovodila jeho manželka Ivana.

V televizi zabodoval Bartoš, Babiš působil unaveně, hodnotí experti

Specialisté na politickou komunikaci ocenili po čtvrtečních předvolebních debatách v České televizi (ČT) a na Nově především výkon šéfa Pirátů Ivana Bartoše, Babiš působil unaveně.

Střípky z debaty: Šlechtová u pozadí koně, Bartoš v koloně či letmý polibek

/VIDEO/ Co by udělal předseda SPD Tomio Okamura, když by si ministryně Karla Šlechtová zvrkla kotník? Proč se Michaela Marksová nerada fotí při výstupu z auta? Superdebata Deníku nebyla jen o politice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení