Vůz číslo jedna, na který milovníci vojenské historie vyvěsili americkou vlajku, byl vyroben v roce 1942 a složen po válce v brněnské zbrojovce. "Pak sloužil v rámci Marshallova plánu na obnovu Evropy," řekl majitel vozu a organizátor jízdy Mirko Trubka. Konec války zažil jako malý kluk, jeho připomínku nyní organizuje jízdu popatnácté. Zatímco první jízdu absolvovalo pět aut bez velké pozornosti, nyní akci organizátoři dlouho dopředu konzultují s policií, bez jejíž pomoci by podle Trubky zřejmě už jízdy možné nebyly.

Ve městě mají automobily hned několik zastávek, vedle velvyslanectví na Malé Straně také na Hradčanech a před Rudolfinem. Už během prvního zastavení se historické vozy a muži a ženy v dobových oblecích těšili velké pozornosti turistů i Pražanů. Na hlavní zastávce u americké ambasády příjezd konvoje tradičně doprovázela ukázka americké dobové hudby v podání Big Bandu Ústřední hudby Armády ČR.

Velvyslanec v krátkém projevu upozornil na aktuální bezpečnostní hrozby, kterým je třeba čelit společně. Připomenul v té souvislosti 70. výročí vzniku Severoatlantické aliance.

Akcí si její organizátoři připomínají květnové události a příchod Američanů do západních Čech a oslavují generála George Pattona. Pražská část oslav je předehrou jízd po západních Čechách, které osvobodila III. americká armáda pod vedením Pattona. Začnou 4. května a jejich vrcholem bude slavnostní přehlídka za účasti mnohých veteránů v Plzni.

Prahu a většinu země v roce 1945 osvobodili Sověti, americká vojska došla ze západu kvůli demarkační linii jen do Plzně. V hlavním městě měli tehdy Američané své průzkumníky.