Pilotní projekt ověří zájem o službu a bude trvat až do vyčerpání částky 2,4 milionu korun, kterou na něj hlavní město uvolnilo. Před spuštěním „testu“ bude magistrát komunikovat se všemi poskytovateli tzv. bikesharingu. Ti, kteří se zapojí, budou ověřovat oprávněnost žadatele o zapůjčení kola zdarma skrze mobilní aplikaci.

Do centra Prahy vyjela nákladní elektrokola. Hlavní město otevřelo první cyklodepo pro rozvoz zásilek.
Až tři sta kilo. Elektrokola přepravují zásilky i na paletách

„Starat se o město není jen o opravách silnic, chodníků a tramvajových tratí nebo budování nové infrastruktury. Musíme zkoušet nové a neotřelé věci. Především v momentě, kdy něco v zahraničí úspěšně funguje,“ řekl k projektu náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha sobě), podle kterého se město snaží zapojit do „experimentu“ i sdílená elektrokola.

„Chceme lidem usnadnit ‚první a poslední míli‘ jejich cesty Prahou a ještě více zatraktivnit dlouhodobé kupony MHD,“ vysvětlil Scheinherr motivy „pilotu“, který má navíc upozornit na službu sdílených kol jako ekologickou alternativu pohybu po metropoli.

Magistrát následně projekt vyhodnotí a rozhodne, jestli má smysl začlenit ho do Pražské integrované dopravy nastálo.

Elektrické koloběžky Bolt.
V Praze začnou jezdit elektrické koloběžky Bolt. Nesmí být odstavené kdekoliv

„Projektu se budou moci zúčastnit všichni poskytovatelé sdílených kol v Praze, se kterými podepíšeme také memorandum o spolupráci. I proto jsme začali ve velkém přidávat cyklostojany ke stanicím metra a připravujeme je i u tramvajových přestupních uzlů,“ dodal Scheinherr.