Radní čtvrté městské části jsou na kordy s vedením metropole. Nelíbí se jim omezení tramvajové a autobusové dopravy na území „čtyřky“, stejně jako změny názvů některých zastávek.

S linkami počítá i územní plán

„Praha 4 zásadně a opakovaně nesouhlasí s tím, aby tramvajová trať Sídliště Modřany - Libuš končila, třeba jen dočasně, ve stanici Libuš a požaduje její ukončení ve stanici Nové Dvory,“ uvedla rada městské části s tím, že s linkami počítá i územní plán.

Podle náměstka pro dopravu Adama Scheinherra (Praha sobě) je opatření výsledkem jednání se všemi městskými částmi. Výsledný dokument zpracoval Ropid. „Každopádně počítám s tím, že zástupci Ropidu radnici Prahy 4 co nejdříve navštíví a pokusí se jejich stanovisko částečně zvrátit, nebo zmírnit,“ uvedl.

Zmizí úplně jeden spoj?

Radní z městské části také nechtějí měnit názvy zastávek MHD v oblasti Spořilova, kde se plánuje prodloužení tramvajové trati. „V takovém případě navrhujeme pouze změnu názvu konečné zastávky, aby tramvaje nesly označení Spořilov a nikoliv Nad Pahorkem, což je název zastávky, který Pražanům například při příjezdu linky 14 na Václavském náměstí vůbec nic neřekne,“ rozporuje Scheinherr.

Radnice má také výhrady k vedení tramvají Budějovickou ulicí. Konkrétně pak v úseku Pražského povstání Pankrác. Zásadně pak nesouhlasí s rušením autobusové linky 134 a přetrasováním linek 157 a 193. „Protože linky 134 a 193 řeší základní dopravní obsluhu sociálních, zdravotnických a obchodních zařízení, zejména pro starší obyvatele,“ uvádí radnice.

Podle Scheinherra ale nebude takové množství autobusů v budoucnu na Praze 4 zapotřebí. Přes městskou část totiž povede metro D. „Není proto bohužel reálné zachovat současnou intenzitu autobusové dopravy,“ dodal náměstek pro dopravu.

Spor vede radnice s magistrátem také ohledně parkovacích zón. Místostarosta čtyřky Zdeněk Kovářík systém nedávno přirovnal ke středověkým hradbám.