Hybridní autobus, který byl nedávno odzkoušen v běžném provozu v Bruselu, má pomoci snížit škodlivé emise v metropoli. Oproti běžným vozidlům je navíc výrazně tišší.
Parametry
Celková délka: 12 m
Šířka: 2,55 m
Kapacita: 102 cestujících: 24 sedících a 78 stojících
Palivo: motorová nafta
Výkon: 120 kW
Objem motoru: 4500 cm³
Jde o vozidlo se sériovým řešením ukládání elektrické energie do kondenzátorů namísto obvykle používaných baterií. Vznětový motor pohání generátor, který zároveň slouží k jeho startování.
Kola roztáčí elektromotor napájený právě z generátoru či z trakčních kondenzátorů umístěných na střeše. To znamená, že mezi vznětovým motorem a koly není žádná mechanická vazba.
Kondenzátory se dobíjejí při brzdění vozidla nebo spalovacím motorem. Výrobce tvrdí, že životnost hnacího řetězce je 12 let, především díky použití kondenzátorů.
Podle zveřejněné smlouvy bude DPP za pronájem platit 16,95 Kč za ujetý kilometr. Lidé se autobusem mohou až do 22. září svést na linkách 133, 165, 175, 207 a 213.
Solaris Urbino je druhým vozem s hybridním pohonem, který město letos zkouší. Na počátku roku testovalo kloubový autobus Volvo. Dopravní podnik se kromě toho chystá ještě pronajmout hybridní vůz Iveco Urbanway.