Na kolejích metra umírají podle Kuchařové častěji muži než ženy. Za poslední roky zemřely dvě ženy a 22 mužů. Loni to byli dva muži. Tragické pro ně byly stanice Florenc a Kolbenova. Nejvíce úmrtí zaznamenal dopravní podnik v roce 2004, kdy zahynulo 11 lidí. V posledních pěti letech se v metru pokusilo o sebevraždu 41 lidí.

Nejčastěji v něm chtěli ukončit život v roce 2004, kdy podnik napočítal 13 sebevrahů. Vybírali si různé stanice, vícekrát se chtěli zabít ve stanicích Kačerov a Křižíkova. Loni se z celkem pěti pokusů tři odehrály v přestupní stanici Muzeum.

Městská policie loni sice dopadla šest lidí, kteří riskovali svůj život nebezpečnou jízdou po spojkách za vagony, počet oznámení je ale několikanásobně vyšší. "V jejich komunitě je určitý žebříček adrenalinu, jízda má pro ně pomyslné body," řekl Klema. Před deseti lety to byly graffity, dnes se podle náměstka uchylují k nebezpečnějším věcem.

"Slýcháme o přelézání z jednoho vagonu do druhého, o existenci speciálních klíčů, ale nikoho jsme u toho nechytli," uvedl Klema. Hazardéři se objevují na všech trasách. Adrenalinovou jízdu provozují podle náměstka mladí lidé, většinou chlapci, od 15 do 21 let. Nepamatuje si, že by někdy chytili někoho mladšího.

Pražané mohou využívat přibližně 55,6 kilometru metra a 54 stanic. Ze tří tras je nejdelší linka B, nejkratší A. Nejníže se musí lidé dostat do stanice Náměstí Míru. Nejkratší je cesta mezi Hlavním nádraží a Muzeem, nejdelší mezi Nádražím Holešovice a Kobylisy. První úsek byl otevřen v roce 1974 na trase C mezi Kačerovem a Florencí.