„Je tu hustá doprava. Situace se snad zlepší, když sem začne jezdit podzemka,“ řekl Deníku při nedávné anketě devětadvacetiletý Petr Kraus z Proseku.

Terminál stáhne středočeskou dopravu

Prodloužená linka C umožní podle dopravního podniku (DP) desítkám tisíc obyvatel takzvané Severní terasy rychlé dopravní spojení s centrem. Cestování do centra se podle odhadu zrychlí asi o třetinu. Dosud byli totiž místní lidé odkázáni výhradně na autobusovou dopravu s přestupy na metro nebo tramvaje.

„Lidé nebudou muset přestupovat z autobusů a ušetří tak mnoho minut,“ sdělil Ondřej Pečený z DP. Podle něj dopravce plánuje upravit 24 linek a pět jich dokonce zruší. Tramvajovou dopravu nový úsek metra nijak nezmění.

Na konečné stanici Letňany vyroste autobusový terminál, kam bude svedena autobusová doprava z oblasti Letňan, Čakovic, Třeboradic, Miškovic, Kbel a Vinoře a rovněž z příměstské oblasti z okolí Brandýsa nad Labem a Kostelce nad Labem.

„Je předpoklad, že u stanice Letňany budou ukončeny i autobusové linky z Mělnicka a Neratovicka, případně i dálkové linky, přijíždějící po dálnici D8,“ pokračoval Pečený.

Nový úsek metra však zcela současnou dopravu v oblasti nezastoupí. Některé linky proto musí být zachovány, například mezi Prosekem a Vysočany či Prosekem a Palmovkou.

„I ty však budou mít návaznost na metro,“ dodal Pečený.

Prodloužením trasy C do Letňan dojde podle dopravního podniku k úspoře u povrchové městské hromadné dopravy zhruba ve výši 2,6 milionu vozových kilometrů za rok, což je přibližně 74 milionů korun. Předpokládá se současně, že redukce počtu autobusů MHD povede ke snížení emisí o 154 tun za rok.

Jak nové metro urychlí cestování:


Prosek - Muzeum
dnes – 25 min. včetně přestupu z autobusu na metro ve stanici Ládví
po 1. 5. 2008 – 15 min. metrem bez přestupu
Letňany (Tupolevova) - Muzeum
dnes – 32 min. včetně dvou přestupů z autobusu na metro ve stanici
Palmovka a z metra na metro ve stanici Můstek
po 1. 5. 2008 – 23 min. včetně 1 přestupu z autobusu na metro ve stanici
Letňany