„Budeme požadovat ukončení první etapy prodloužení metra trasy A v oblasti Motola, ideálně v oblasti Bílé hory, minimálně však na sídlišti Petřiny s tím, že výstavba druhé etapy do Ruzyně bude bezprostředně následovat,“ stojí v programovém prohlášení. První etapa tak povede od Vítězného náměstí přes Červený vrch, nádraží Veleslavín a přinejmenším na Petřiny.

V současné době je pro prodloužení trasy A západním směrem připravena dokumentace pro změnu územního plánu a začala se zpracovávat dokumentace pro územní řízení, kterou bude mít na starosti Metroprojekt. Z programového prohlášení vyplývá, že výstavba metra by mohla být zahájena v roce 2009. Termín však může být zrušen kvůli finanční náročností projektu. Podle prvních odhadů by totiž mohlo prodloužení trasy A stát asi 40 miliard korun. Většina nákladů bude spočívat na hlavním městě.

Prioritou městské části pak bude velkokapacitní parkoviště u Dlouhé míle, pomocný terminál s ukončením autobusových linek u nádraží Veleslavín s autobusovou smyčkou u stanice Bořislavka.

Nový úsek trasy A má měřit 12,8 kilometru. Přitom celá dosavadní trasa není dlouhá ani 11 kilometrů. Stanice Petřiny bude mít vchod do metra před Obchodním domem Petřiny. Vestibul spojí podchod s nástupními ostrůvky tramvají v ulici Na Petřinách. Prodloužení trasy by mělo usnadnit život obyvatelům sídlišť Petřiny, Červený vrch a Dědina a odlehčit Vítěznému náměstí, kudy denně projede přes sto tisíc lidí.