Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Město rozhodlo o financování metra, u podzemky do Písnice počítá se soukromým zdroji

PRAHA - Za šest let by měli Pražané cestovat metrem na Petřiny a není vyloučené, že by trasa A mohla být do té doby protažena až do Motola. Do roku 2018 by se podzemím mělo cestovat až na ruzyňské letiště. Vyplynulo to ze včerejšího jednání městské rady, která rozhodovala o financování výstavby dalších tras podzemky.

28.8.2007 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník

„Na prodloužení trasy A zDejvic na Letiště Ruzyň, která bude měřit zhruba 13 kilometrů, bude město žádat finanční prostředky sfondů Evropské unie,“ konstatoval radní pro dopravu Radovan Šteiner. Celkové náklady se odhadují na 40 miliard. Pro první etapu, která by měla zahrnovat stanice Červený vrch, Veleslavín a Petřiny, počítá město stím, že zEU dostane osm miliard, tedy zhruba polovinu zpotřebné sumy. Podle Šteinera je většina radních ale pro velkorysejší návrh, který by znamenal prodloužení metra v první etapě ještě o jednu stanice, tedy až do Motola. „Pro rozpočet města by to znamenalo pět miliard navíc,“ uvedl. Druhá etapa by měla skončit vroce 2017 a vznikly by při ní stanice Bílá Hora, Dědina a Dlouhá Míle. Rok poté by mělo být metro protaženo až na letiště.

Praha se nevzdává myšlenky na druhou větev této trasy, která by měla odbočovat do Řep. „V plánu tato větev není, ale koridor pro ni bude chráněn vnovém územním plánu. Jde to ale za horizont našeho časového plánu,“ řekl radní.

Město počítá i snovým metrem D, které by mělo vést zHlavního nádraží do Písnice. „Po čtvrt století máme možnost nově definovat trasu metra. Zatím byly všechny jen pokračováním,“ sdělil Šteiner. Expertní studií si chce nechat prověřit možnost její výstavby ze soukromých zdrojů, jako dodávku na klíč formou PPP (postaví, provozuje, předává). Zahraniční zkušenosti, například Dánska, prý ukazují, že taková cesta je efektivnější. „Jsem jejím příznivcem, ale dovedu si představit i čerpání účelových zdrojů,“ konstatoval.

Trasa D má být dlouhá přes 10 kilometrů a bude mít deset stanic. Začne se stavět vroce 2010. První úsek povede zPankráce přes stanice Olbrachtova, Nádraží Krč a Nemocnice Krč do Nových Dvorů a cestující by se jím měli projet vroce 2014. Do dvou let poté má být protažena přes Libuš do Písnice. Jako poslední se bude budovat etapa zPankráce na Hlavní nádraží. Stanice budou na Náměstí bratří Synků a na náměstí Míru. Touto trasou by měli lidé jezdit vroce 2018. Podle předběžných odhadů přijde celá stavba na 40 miliard korun. Předpokládá se, že by měly ke slovu přijít nové odlehčené kolejové systémy včetně automatického řízení provozu.

Stanice nových tras

 

Trasa A

Červený Vrch, 28 metrů hluboká, ražená

Veleslavín, 20 metrů hluboká, ražená

- výstup ze stanice přímo na železniční stanici Praha Veleslavín

Petřiny 40 metrů hluboká, ražená

Motol, 6,7 metru hluboká, hloubená

- výstup k nemocnici Motol

Bílá Hora 44,4 metrů hluboká, ražená

- uvažuje se o odbočce metra do sídliště Řepy až na Zličín

Dědina, 12 metrů hluboká, hloubená

Dlouhá Míle 22,7 metru hluboká, ražená

Letiště Ruzyň, 21 metrů hluboká, ražená

- mezi stanicemi Dlouhá Míle a Letiště Ruzyň by mohla v budoucnosti vzniknout ještě zastávka u starého letiště

- výstupy k terminálům Sever 1 a Sever 2

 

Trasa D

Hlavní nádraží

Náměstí Míru

- stanice bude 40 metrů hluboká, těsně nad trasou A, výstup do ulic Sázavská, Slezská a Vinohradská

Náměstí bratří Synků

- jižní vestibul povede přímo na náměstí

- stanice je hluboká pouze 11 metrů

Pankrác

- přestupní stanice na trasu C

Olbrachtova

Nádraží Krč

- jediná povrchová stanice s bočními nástupišti

- napojení na železnici

Nemocnice Krč

- posunuta přibližně o 400 metrů, aby bylo možné udělat výstup přímo do areálu Thomayerovy nemocnice

Nové Dvory

Libuš, kopíruje Olbrachtovu ulici

Písnice, terminál, autobusové nádraží a parkoviště P+R

 

28.8.2007 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Prezident Zeman se svou paní odvolili v základní škole v pražských Stodůlkách.
AKTUALIZOVÁNO

Letošní volby do Sněmovny nejsou podle Zemana zásadní ani zlomové

Předvolební debata Deníku: Ivan Bartoš
51

V televizi zabodoval Bartoš, Babiš působil unaveně, hodnotí experti

Střípky z debaty: Šlechtová u pozadí koně, Bartoš v koloně či letmý polibek

/VIDEO/ Co by udělal předseda SPD Tomio Okamura, když by si ministryně Karla Šlechtová zvrkla kotník? Proč se Michaela Marksová nerada fotí při výstupu z auta? Superdebata Deníku nebyla jen o politice.

Jsem gay, prohlásil den před volbami šéf zelených Matěj Stropnický

Předseda Zelených Matěj Stropnický dnes oznámil, že je homosexuál. Vyjádřil se tak ke spekulacím bulvárních médií. O svém soukromí mluvit neplánoval, voliči by ale podle něj tuto informaci vědět měli.

Praha nemá dopravní strategii, tvrdí starosta Prahy 6

/ROZHOVOR/ „Do vztahů mezi Prahou a místními radnice se příliš promítá stranická politika a zvlášť výrazné to bylo v předvolební době,“ tvrdí starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (TOP09). Podle něj by mělo být politizování všeho včetně třeba vedení linek autobusů nahrazené snahou o konstruktivní spolupráci. Zvlášť pak v řešení dopravy, která je nejpalčivějším problémem Šestky.

Petr Pravda: Oblíbení starostové mohou stranám přinést dobré výsledky

Politolog Petr Pravda řekl Pražskému deníku: "Oblíbení starostové městských částí mohou stranám přinést dobré výsledky." Už zítra půjdou (nejen) Pražané k volebním urnám a budou volit své poslance. Má smysl v letošních volbách kroužkovat jednotlivé kandidáty? Jak politikům pomáhají v bojích o voliče sociální sítě? 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení