O postupu a zejména o směru další výstavby chce pak opozice ještě jednat, neboť tvrdí, že zamýšlené pokračování je zbytečné. Za své by tak mohl vzít záměr primátora Pavla Béma, který slibuje prodloužení metra až na ruzyňské letiště.

„Po dostavbě áčka do Motola (v roce 2014 – pozn. redakce) nebude nutné trasu metra dále prodlužovat směrem na letiště. Je celkem jasné, že v té době už bude cestujícím sloužit odbočka buštěhradské dráhy, která spojí ruzyňské letiště s Libocí, Dejvicemi, Hradčanskou a Masarykovým nádražím,“ tvrdí Petr Zajíček (KSČM), místopředseda výboru dopravy městského zastupitelstva. Také podle zastupitele Jiřího Witzanyho (SNK ED) bude zbytečné investovat dalších dvacet miliard korun do prodloužení trasy metra, která by byla vlastně paralelní s trasou rychlodráhy.

„Myslím, že teď se mluví o tom, že metro povede na letiště. je zaznamenané i v územním plánu, ale později se dá přednost dostavbě trasy D směrem do Písnice. Tam je spojení špatné, respektive žádné,“ předpokládá jiný vývoj Witzany.

Na rychlodráze, která povede z Kladna až do centra metropole, totiž neoblomně trvá vedení Středočeského kraje. V červenci 2004 totiž pražský primátor Pavel Bém podepsal se středočeským hejtmanem Petrem Bendlem a ministrem dopravy Milanem Šimonovským Memorandum o spolupráci v železniční dopravě na území Prahy a Středočeského kraje. V něm signatáři za jednu z priorit uvedli právě modernizaci zmíněné vlakové trati.

Primátor Bém odmítá změny

Primátor, který před několika měsíci slavnostně pokračování trasy A i s nákresy jednotlivých stanic představil, ale jakékoli změny odmítá. „Metro povede až na letiště,“ stojí za svým.

Rychlodráha je podle jeho včerejšího vyjádření pro Pražský deník reálným projektem na trase mezi Kladnem a terminálem Dlouhá míle. „V části pražské by měla rychlodráha vzniknout za předpokladu respektování všech požadavků Prahy 6 a města,“ nastínil Bém.