Projekt má navázat na studii od Metroprojektu. Ten navrhl dvě verze jak dostat vozíčkáře či rodiče s kočárky na nástupiště stanice. Odhadované náklady jsou 430 milionů korun.

„Jedna je se čtyřmi osobními výtahy a únikovým schodištěm s přímým výstupem z nástupiště do povrchového vestibulu,“ řekl mluvčí DPP Daniel Šabík. „Druhá varianta jsou čtyři evakuační výtahy s přímým výstupem z nástupiště do povrchového vestibulu, tedy bez únikového schodiště,“ dodal.

DPP očekává, že úpravy Hradčanské začnou nejdříve v roce 2023. „Teprve soutěžíme projektanta, následně budeme připravovat dokumentaci pro stavební i územní řízení, pak bude následovat dokumentace pro provedení stavby, na základě které bude možné vypsat zakázku na zhotovitele,“ vysvětlil Šabík. 

Práce běží i jinde

Zatímco nové stanice metra jsou už od počátku bezbariérové, u původních musí DPP nákladně budovat výtahy vedoucí k nástupišti. Letos například běží výstavba výtahů ve stanici Opatov, hotovo má být do konce listopadu. Výtahy vznikají také ve stanici Karlovo náměstí, zprovozněné budou na začátku léta příštího roku.

Projekční práce běží také ve stanicích Flora, Českomoravská a Křižíkova. „Na Hradčanskou a Želivského máme studii a v současnosti vybíráme projektanta. U stanic Jinonice a Malostranská jsme projektanta již vybrali, projektovat začneme příští rok,“ vypočítává Šabík.

S přípravnými pracemi je DPP nejdále ve stanici Jiřího z Poděbrad, pro jejíž bezbariérové zpřístupnění a modernizaci v současnosti již vybírá zhotovitele. „Stavební práce na Jiřího z Poděbrad bychom chtěli zahájit ještě letos před Vánoci, vše bude ale záležet na průběhu veřejné zakázky,“ upřesnil Šabík.