Například paní Eva ze Střížkova vyrazila s dcerou a synem. A zážitek to byl hlavně pro děvče. „Dcera miluje všechny dopravní prostředky, hlavně autobusy, které by chtěla i řídit,“ řekla maminka. Daniel Škrob se zase o MHD zajímá odmala. „Metro je velmi zajímavá technická věc, pro Prahu nedílná součást a vidět tu historii v provozu s cestujícími je prostě nádhera. Vystudoval jsem dopravní průmyslovku a v MHD teď dokonce pracuji,“ svěřil se Pražskému deníku.

Ečs je nejstarší typ sovětských vozů vyráběných pro pražské metro, kde byly provozovány v letech 1974 až 1997. Za normalizace 24. března 1971 rozhodla vláda o koupi vozů Ečs místo vyvíjených českých R1. Při otevření metra 9. května 1974 jezdily soupravy trojvozové, od srpna 1975 čtyřvozové, od února 1979 v plné délce pěti vozů. S jejich nasazením na trasu A se nepočítalo, jednak protože nesplňovaly československou normu pro osvětlení, jednak kvůli náročnému profilu nové trati (prudké stoupání ze stanice Malostranská ke Hradčanské).