Shodli se na tom členové představenstva pražského dopravního podniku (DP) na pondělní schůzi. Deníku to potvrdil předseda představenstva David Vodrážka (ODS).

„Už o tom jednáme se společností Ropid. Počítáme také s tím, že by ve špičce bylo posíleno metro na trase B, kde už dnes poptávka převyšuje kapacitní možnosti vozů,“ konstatoval generální ředitel DP Martin Dvořák.

Představenstvo se v novém složení shodlo i na dalších prioritách. Tou největší je vyřešení financování investičních akcí dopravního podniku, ale také peněz na provoz. „V tomto ohledu si společnost nese z minulosti zátěž. I proto je nyní v představenstvu více politiků, kteří mohou dělat důležitá rozhodnutí a nést zodpovědnost. Hodně budeme také tlačit na to, abychom co nejdříve mohli zahájit stavbu nové trasy metra D,“ řekl Vodrážka.

Ten by chtěl dostat pražskou MHD na úroveň Mnichova a Helsinek, které jsou absolutní špičkou v Evropě.

Konec propouštění

U konce by mělo být také zeštíhlování společnosti z hlediska snižování počtu zaměstnanců. „Transformace je u konce, propouštět už bychom neměli. Také outsourcingy už nebudou na pořadu dne, ale uzavřená kapitola to ještě není. Vždy ale budeme mít stanovisko odborníků z ČVUT a také budeme jednat z odboráři,“ sdělil dále Dvořák

Také Vodrážka dále konstatoval, že už není příliš velký prostor pro další úspory a připustil, že peníze na provoz a investice bude muset hledat hlavní město. V následujících týdnech budou připraveny analýzy, které pak dostanou do ruky radní, příslušné výbory i zastupitelé.

„Vyřešit musíme také problematiku heren v metru. Fakt, že jsou jich zde dnes provozovány dvě desítky, je pro mne nepřijatelný. Budeme usilovat o to, aby postupně všechny ukončili svůj provoz. Ročně z nich má DP na nájmech 12 milionů korun, které pro společnost nejsou životně důležité,“ uzavřel místopředseda představenstva a první náměstek primátora Rudolf Blažek (ODS)