Během zkoušky si podnik prověřoval, zda v případě blackoutu má všechny postupy správně nastaveny. Vyzkoušel například přechod na záložní zdroje elektrického energie, zejména rychlost, s jakou je schopen všechna zařízení přepnout.

Zkouška začala v 01:15 a skončila krátce před 06:00. Poté museli pracovníci připojit stanice k běžnému odběru elektřiny. „Po zapnutí trakce byl kolem O8:00 hodiny ranní v plánovanem čase spuštěn provoz," uvedl mluvčí. Vše se podle něj podařilo vyzkoušet v rámci harmonogramu. Dopravní podnik bude akci ještě konkrétněji vyhodnocovat.

Za pražský dopravní podnik se zkoušky zúčastnilo zhruba 60 lidí, další zajišťovali náhradní dopravu a informovali cestující ve stanicích. Náhradní autobusy byly zavedeny v obou směrech po trase Nádraží Holešovice, Vltavská, Florenc, Hlavní nádraží, Muzeum, I. P. Pavlova, Vyšehrad, Pražského povstání, Pankrác, Budějovická a Kačerov. V průběhu cvičení uzavřel podnik podchody u stanic metra Vltavská, I. P. Pavlova, Pražského povstání a Pankrác.

Nedělní komplexní zkoušky navázaly na předchozí dílčí zkoušky, které začaly před dvěma roky přípravou na cvičení Blackout a pokračovaly loni v létě dvěma dílčími zkouškami na lince B.

Srovnatelná výluka metra byla naposledy loni na jaře a na podzim roku 2012 ve stanicích Náměstí Míru a Dejvická a na podzim loňského roku ve stanici Pražského povstání. Tehdy podnik metro zavřel kvůli výměně výhybek.